۰
گاردين:

افراط گرايان فاشيست در انگليس آماده ترور و قتل عام هستند

پایگاه اینترنتی نشریه گاردین نوشت: افراط گرایان فاشیست در انگلیس آماده ترور و قتل عام هستند.
کد خبر: ۱۵۷۴۶۲
۰۹:۰۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، پایگاه اینترنتی نشریه گاردین نوشت: افراط گرایان فاشیست در انگلیس آماده ترور و قتل عام هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه گاردین، ناظران گروههای دسته راستی در انگلیس اعلام کردند که هسته اصلی افراط گرایان فاشیست در این کشورآماده اقدامات تروریستی و جنایت هستند.آنها ارتباطات گسترده ای با گروههای دیگر خارج از انگلیس دارند.

در این حال تحقیقات مشترک کارشناسان امور تروریستی دولت انگلیس برای بررسی تهدیدات ناشی از عوامل افراطی دست راستی در این کشور آغاز شده است.بر اساس تحقیقاتی که تاکنون با هدایت دارن اوزبورنDarren Osborne انجام شده است در حدود پنجاه تا شصت نفر از اعضای گروههای راست افراطی در انگلیس آماده انجام اقدامات خشونت بار در این کشور هستند.

در این حال ماتیو کالینز Matthew Collins رئیس موسسه تحقیقاتی هوپ نات هیتHope Not Hate دراین رابطه گفت: گروههایی از قبیل گروه افراطی اقدام ملی National Action فعالیتی ماوراء اقدامات گروههای نئونازی برای دامن زدن به خشونت در انگلیس دارند.
وی افزود:آنها خود را همانند گروههای جهادی سازماندهی کرده اند.ما دیگر نمی توانیم آنها را با این شکل جدید جزء گروههای نئونازی به حساب آوریم.با این وجود این گروهها همچنان نژادپرست هستند.ما معتقدیم که بخشی از  این گروهها پوچ گرا هستند.آنها به شدت تحت تاثیر تروریسم و اقدامات تروریستی مخفیانه قرار دارند.

بر اساس تحقیقات گروه تحقیقاتی هوپ نات هیت، گروه دست راستی  افراطی اقدام ملی روش ها و ایده های دست راستی خود را تغییر داده است .
یکی از افرادی که از این گروه جدا شده است در این رابطه گفت:این گروه همانند گذشته رفتار نمی کند.اعضای آن همانند تروریست ها رفتار می کنند.این رفتار آنها را می توان در اقدامات و سخنان سران این گروه هم مشاهده کرد.
در این حال ماتیو کالینز  رئیس موسسه تحقیقاتی هوپ نات هیت دراین رابطه گفت: پلیس و سرویس های امنیتی انگلیس اطلاعات ناچیزی در رابطه با گروه دست راستی  افراطی اقدام ملی و گروههای وابسته به آن در اختیار دارند.

با این وجود گری گیبلGerry Gable دبیر مجله سرچ لایت Searchlight که وضعیت گروههای افراطی و دست راستی را در انگلیس بررسی می کند در این رابطه می گوید: ام آی فایو MI5 و ام آی سیکس  MI6 اطلاعات زیادی در رابطه با گروههای افراطی در اختیار دارند.آنها به خوبی می دانند که چه روی می دهد اما به دلایل خاص خود هیچ اقدامی برای مقابله با این گروهها انجام نمی دهند.در گذشته نهادهای اطلاعاتی انگلیس در رابطه با برخی از گروههای افراطی عملیات هایی انجام دادند اما مقابله با گروههای افراطی که در سالهای اخیر در انگلیس فعالند کار به مراتب دشوار تری شده است و پلیس اقدامات کمی در رابطه با آنها می تواند، انجام دهد.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: