۰

نصب تاسیسات الکتریکی و مکانیکی برای رفاه زائران عتبات

مدیر طرح توسعه حرم مطهر علوی از پیشرفت فیزیکی۸۰ درصدی این طرح با همت عوامل ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی خیرین خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۴۳۱
۱۳:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مدیر طرح توسعه حرم مطهر علوی از پیشرفت فیزیکی۸۰ درصدی این طرح با همت عوامل ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی خیرین خبر داد.

 حامد امیری گفت: طرح توسعه حرم مطهر علوی که مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) می‌باشد با همکاری دیوان وقف شیعی عراق، آستان قدس علوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات در ضلع غربی صحن مطهر علوی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

امیری افزود: مرحله باقیمانده از این طرح بزرگ که زیربنایی به وسعت 220 هزارمترمربع دارد، شامل نازک‏‌کاری و توکاری شبستان 100 هزار متری با معماری اصیل ایرانی است.

وی گفت: با توجه به تصمیم ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اتمام عملیات اجرایی بخش زیارتی تا چند ماه آینده، کارهای باقی مانده با سرعت و دقت بیشتری در حال اجراست.

وی تصریح کرد: جهت تحقق این مهم گروه‌های نماکار، سنگ‌کار و ... با افزایش پرسنل و توان فنی، جبهه‌های کاری جدیدی را شروع کرده‌اند.

مدیر پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) ادامه داد: همزمان با اجرای پروژه، کار ساخت و تکمیل تاسیسات موتورخانه مرکزی صحن حضرت زهرا (س) از  3 سال قبل در 2 طبقه و با زیربنای 6 هزار متر مربع در منطقه‌ای خارج از فضای صحن آغاز شد که اکنون نزدیک به 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این موتور خانه برای رفاه حال زائران با ظرفیت تامین بالغ بر هزار تن هوای سرد در فصول گرم، 20 میلیون کیلوکالری انرژی جهت تأمین گرمایش در فصول سرد و تأمین آب گرم  1300 چشمه حمام و سرویس بهداشتی و همچنین یک پمپ‌خانه جهت پمپاژ آب برای تأمین آب سیستم تهویه، آب مصرفی، آب خوراکی و سیستم آتش نشانی با ظرفیت 7 هزار متر مکعب بر ساعت، طراحی و در حال ساخت است.

امیری گفت: سایر تاسیسات الکتریکی و مکانیکی صحن مطهر از قبیل پله‌های برقی و رمپ از بخش‌های مهم این پروژه به شمار می‌رود که به منظور رفاه حال زائران در حال نصب است.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات با استفاده از فناوری روز و با در نظر گرفتن شرایط محیطی، به‌دنبال ایجاد مجموعه‌ بی‌نظیر و مدرن جهت رفاه حال تمامی زائران حرم مطهر علوی است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: