۰

قدرت نباید به عاملی برای ظلم تبدیل شود

نماینده آیت الله العظمی سیستانی بر ضرورت دوری از ظلم و ستم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت که قدرت نباید به عاملی برای ظلم تبدیل شود.
کد خبر: ۱۵۷۴۰۲
۱۰:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس  عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، با اشاره به آیات 17 تا 19 سوره غافر گفت: یکی از مسائلی که انسان‎ها در دنیا با آن دست و پنجه نرم می‎کنند، ظلم و ستم است. عقل به خوبی قبح و بدی ظلم را درک می‎کند.

وی ظلم را به معنی سلب حق دیگران دانست و افزود: شخصی که حق دیگران را سلب می‎کند را ظالم می‎گویند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی تصریح کرد: انسان‎ها دارای حقوق بسیاری در مسائل مختلف نظیر زندگی، اعتقاد، کار و نشستن در مکانی هستند که باید مورد احترام واقع شود.

وی تاکید کرد که مظلوم در حالتی از ناراحتی، سرخوردگی، افسردگی قرار می‎گیرد زیرا حقش ضایع شده است و نمی‎تواند از خود دفاع کند.

حجت الاسلام صافی ظلم را دارای اسباب مختلف دانست و اظهار داشت: افراد زیاده طلب به ظلم به دیگران نیز روی می‎آورند زیرا چنین افرادی درپی آن هستند که هر چیزی را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: شخص ظالم دارای قدرتی است که می‎پندارد توانایی ظلم به دیگران را دارد و هیچ کس حق اعتراض به او را نخواهد داشت.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی با بیان اینکه قرآن کریم و شریعت‎های آسمانی با بدی از ظلم یاد کرده‎اند، گفت: آیین‎های آسمانی و زمینی در این رابطه می‎گویند که هر کس باید حدود خود و دیگران را بشناسد تا ظلم نکند و حقی را ضایع نسازد.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: