۰

جریمه ۴۰۰ هزار دلاری شهرداری نیوجرسی برای عدم اجازه ساخت مسجد

در پی شکایت مسلمانان از مقامات شهر بایون در نیوجرسی، که به آن ها اجازه ساخت مسجد را نداده بودند، شهرداری به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه توافق کرده و به مسلمانان اجازه ساخت مسجد داده شد.
کد خبر: ۱۵۷۳۹۰
۰۹:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، در پی شکایت جامعه اسلامی از مقامات شهرداری بایون در ایالت نیوجرسی واقع در آمریکا، که به آن ها اجازه ساخت مسجد را نداده بودند، مقامات شهری با پرداخت 400 هزار دلار توافق کرده و به مسلمانان اجازه ساخت مسجد داده شد.

درحالی که مقامات این شهر به بهانه های واهی چون مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ، در اقدامی غیرقانونی به مسلمانان اجازه ساخت مسجد را نداده بودند، در پی شکایت مسلمانان به دادگاه در خصوص تبعیض دینی مجبور به عقب نشینی شده و این مبلغ را برای جبران خسارات وارده پرداخت کردند.

جیمی دیویس شهردار این شهر در پی توافق نامه اعلام کرد: به نفع همه است که این شکایت خاتمه پیدا کند. و ما نیز به اعضای جامعه مان اجازه می دهیم مکانی برای تجمعات مذهبی داشته باشند که این حق آن هاست.

گفتنی است اعضای جامعه اسلامی سال گذشته شکایتی به دادگاه فدرال ارائه داده بودند چرا که شورای شهر به آن ها مجوزساخت مسجد را نداده بودند.

در این توافق نامه اعلام شده که در 30 روز آینده برای تایید ساخت مسجد تصمیم گیری نهایی توسط مردم گرفته خواهد شد.

عبدالحمید بوت رئیس شورای مسلمانان بایون در این باره گفت: ما از تمامی شهروندانی که در این راه طولانی و پرفراز و نشیب ما را یاری رساندند قدردانی می کنیم و خوشحالیم از اینکه مقامات شهری نیز به اشتباهی که در قبال جامعه  اسلامی مرتکب شده بودند پی بردند.

ممانعت از ساخت مساجد در آمریکا

لازم به ذکر است این توافق، تاثیری بر روی پرونده جدید وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در سال گذشته در رابطه با تخلفات انجام شده در این زمینه نخواهد گذاشت. به گفته سخنگوی دفتر دادستان ایالات متحده در نیوجرسی، تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

در سال های اخیر، وزارت دادگستری شکایت های متعددی درباره ممانعت از ساخت مساجد در شهرهای مختلف از جمله نیوجرسی، برناردز،  بنسالم، پنسیلوانیا؛ و دس پلینز، ایلینوی و غیره دریافت کرده است.

اداره دادگستری در مقابل منطقه کولپپر در ایالت ویرجینیا نیز شکایت های مشابهی دریافت کرده است که سبب به راه افتادن تحقیقات سرتاسری در آمریکا در این زمینه شده است.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: