۰

میانمار کشف گورهای جمعی در ایالت راخین را رد کرد

دولت میانمار کشف پنج گور جمعی جدید در یک روستای ایالت راخین را درحالی رد کرده که سرکوب نظامیان دراین منطقه تاکنون هزاران کشته و بیش از 690 هزارنفر از مسلمانان روهینگیایی را به سوی بنگلادش آواره کرده است.
کد خبر: ۱۵۷۳۸۴
۰۹:۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، دولت میانمار کشف پنج گور جمعی جدید در یک روستای ایالت راخین را درحالی رد کرده که سرکوب نظامیان دراین منطقه تاکنون هزاران کشته و بیش از 690 هزارنفر از مسلمانان روهینگیایی را به سوی بنگلادش آواره کرده است.

بازماندگان کشتار راخین در اردوگاه های پناهندگان در مصاحبه با گروههای فعال حقوق بشری و همچنین ارائه فیلم هایی از تلفن همراه در زمان حمله ارتش میانمار به یک روستای روهینگیایی ها مستندات جدیدی از پنج گور جمعی در روستای 'گو دارپین' را ارائه کردند.
کمیته اطلاعاتی دولت میانمار که زیر مجموعه دفتر آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار فعال است با انتشاربیانیه ای در صفحه فیس بوک خود گفت که مقامات محلی و امنیتی این کشور این گزارش را رد کردند اما یک گروه برای بررسی آن تشکیل شده است.

این گروه روز گذشته به این روستا رفته و با افراد محلی در این زمینه گفت وگو کرده است.
این کمیته ادعا کرده است در بررسی اولیه رهبران بومی این روستا در گفت وگو با اعضای این کمیته چنین کشتاری را در روستای خود تایید نکرده اند.
دراین گزارش در عین حال ادعا شده است : 19 تن از تروریست ها در اواخر ماه اوت2017 ( مهر 96)درپی حمله به نیروهای امنیتی در این روستا کشته شدند که اجساد آنها در این مکان دفن شده است.

این درحالی است که برخی رسانه های بین المللی گزارش دادند که تعدادی از روستائیان در تماس با آنها اعلام کردند که افراد محلی کشته شدن تعدادی از هموطنان خود را در این مکان تایید کرده اند اما به دلیل ترس از جان و امنیت خود در مورد عاملان این کشتار که نظامیان میانماری بودند به این کمیته گزارشی ارائه نکردند.
طبق این گزارش اعضای این کمیته اکنون این روستا در راخین را ترک کرده اند اما تعداد زیادی نظامی در این منطقه مستقر شدند که این موضوع مردم محلی را دچار رعب و هراس بسیار زیادی کرده است.
تاکنون ارتش میانمار نسبت به کشف این گورهای جمعی واکنش رسمی نداشته است.
این گزارش در حالی منتشر می شود که دولت میانمار تاکنون به نمایندگان سازمان ملل و نهادهای بین المللی اجازه ورود به ایالت راخین و بخش های مختلف آن برای بررسی و تحقیقات مرتبط با جنایت های اعمال شده علیه روهینگیایی ها را نداده است.

سازمان ملل کشتار وحشیانه ارتش میانمار را به عنوان پاکسازی نژادی محکوم کرده اما میانماراین موضوع را انکار کرده و ادعا می کند ارتش این کشور شورشیان را سرکوب کرده است.
پیشتر یک گور جمعی که در آن اجساد 10 نفر از روهینگیایی ها در روستای ' این دین ' راخین وجود داشت کشف شد که ارتش میانمار مدعی شد این اجساد متعلق به شبه نظامیانی است که به نیروهای ارتش در این منطقه حمله کرده اند.

دولت آنگ سان سوچی تاکنون مورد انتقادات گسترده بین المللی به دلیل سکوت در قبال کشتار و آوارگی اقلیت روهینگیایی درمیانمار قرار گرفته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: