۰

دستور دادگاه آلمانی برای توقف پخش اذان جمعه

دادگاهی در آلمان در تایید اعتراض زوج ساکن در نزدیکی یکی از مساجد این کشور، دستور داد پخش اذان جمعه از بلندگو فعلا متوقف شود‌.
کد خبر: ۱۵۷۳۷۶
۰۸:۵۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، دادگاه اداری «گلزن کرشن» در شمال غرب آلمان پس از تایید اعتراض حقوقی ارائه شده از سوی یک زوج جوان که در فاصله تقریبا یک کیلومتری مسجد واقع در شهر «اور ارکن‌اشویک» زندگی می کنند، دستور داد در حال حاضر اذان نماز جمعه از بلندگوهای این مسجد پخش نشود.

بر اساس این گزارش، در حالی که زوج مسیحی مدعی شده بودند پخش اذان حقوق مذهبی آنها را نقض می کند، دادگاه مذکور در حکم‌ خود اعلام کرد که مسئولان شهر اور ارکن‌اشویک آن چنان که باید درخواست ارائه شده از سوی ساکنان مسلمان در سال ۲۰۱۳ میلادی را بررسی نکردند با این حال سخنگوی دادگاه روز جمعه تاکید کرد که این مسئله مانع از ارائه درخواست جدید از سوی مسجد نمی شود.

در همین راستا نیز، «حسین تورگت»، از مسئولان برجسته مسجدی که حکم دادگاه اداری گلزن کرشن در حق آن صادر شده، تصمیم دادگاه را ناامیدکننده خواند و در این باره اظهار داشت: اذان فقط دو دقیقه در حوالی ساعت یک ظهر و تنها در روزهای جمعه ادامه می یابد، ما هرگز شکایتی دریافت نکردیم در حالی که همسایگان آلمانی بسیار نزدیک تری و شاید در فاصله تنها ده متری داریم.

این در حالی است که به دنبال ورود بیش از یک میلیون مهاجر از عراق، سوریه و کشورهای دیگر دارای اکثریت مسلمان به آلمان از سال ۲۰۱۵ میلادی، احساس ضد مسلمانان و حمایت از سیاست های ضد مهاجرت در بسیاری از مناطق این کشور افزایش یافته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: