۰

گروه‌های مذهبی در سیاست‌های اقلیمی آلمان نقش دارند

این روزها دانشگاه مونستر آلمان میزبان سلسله سخنرانی‌ و نشست‌هایی با عنوان "دین و محیط" است، گروه‌های مذهبی برای اجرای سیاست آب و هوا، به زبانی احساسی متکی هستند و از نکات فنی استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۵۷۳۳۱
۱۱:۳۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، این روزها دانشگاه مونستر آلمان میزبان سلسله سخنرانی‌ و نشست‌هایی با عنوان "دین و محیط" است، در اولین سخنرانی از این سلسله نشست‌ها، گِلاب، سیاستمدار بین‌المللی و پروفسور دانشگاه نروژ درباره نقش گروه‌های مذهبی در سیاست‌های اقلیمی صحبت کرد. گِلاب مطالعات زیادی در زمینه دین و پایداری دارد.

به گزارش دانشگاه مونستر، براساس مطالعات علوم سیاسی در سیاست بین‌المللی آب و هوا، گروه‌ها و سازمان‌های مذهبی به طور فزاینده‌ای می‌توانند تاثیرگذار باشند. کاترینا گلاب، پروفسور، دکتر و متخصص علوم سیاسی، از دانشگاه علوم زیست محیطی و علوم زیست شناسی نروژ روز سه شنبه در یکی از برنامه‌های "دین و محیط" در دانشگاه مونستر گفت: «گروه‌های مذهبی بسیاری به  عنوان بازیگران تاثیرگذار در کنفرانس‌های آب و هوایی سازمان ملل متحد حضور دارند. بسیاری از این گروه‌ها، سازمان‌هایی غیر دولتی برای این کار تأسیس کرده‌اند و باید به آن‌ها به عنوان قدرتی که می‌تواند فعالیت‌های زیست‌محیطی موثری در بسیاری از کشورها را آغاز کند، نگاه کرد.گروه‌های مسیحی، مسلمان، بودایی و سایر گروه‌های مذهبی سعی دارند معیارهای اخلاقی را در سیاست اقلیمی وارد کنند.»

گلاب افزود: «سیاستمداران محیط زیستی در عرصه بین‌المللی به طور فزاینده‌ای با تاثیر نقش گروه‌های مذهبی روبرو شده‌اند؛ زیرا آن‌ها برای ایجاد تحولات اجتماعی بسیار پتانسیل دارند و بدون آن‌ها اجرای سیاست‌های زیست‌محیطی دیگر امکان پذیر نیست. بسیاری معتقدند که ادیان می‌توانند جهان‌بینی را شکل دهند، اقتدار اخلاقی بالایی ایجاد کنند، پیروان بسیاری داشته باشند و علاوه بر منابع انسانی قابل توجه، سرمایه‌ای بزرگ برای ایجاد جوامع قوی نیز در اختیار بگیرند. این امر قدرتی به آن‌ها می‌دهد که می‌توانند تغییراتی را در سیاست و شرایط اجتماعی سراسر جهان به طور مداوم ایجاد کنند.»

استفاده از احساسات

آنطور که مطالعات گلاب نشان داده است، گروه‌های مذهبی برای اجرای سیاست آب و هوا، به زبانی احساسی متکی هستند و از نکات فنی استفاده نمی‌کنند. علاوه بر این، فعالان محیط زیست مذهبی ترجیح می‌دهند در تظاهرات عمومی شرکت کنند، البته آنها از برخی از راه‌حل‌های مبتنی بر بازار برای تغییرات اقلیمی، استفاده می‌کنند.

گلاب بخشی از پروژه تحقیقاتی "بازیگران مذهبی در حکومت جهانی" بوده است. به گفته او معاهده اقلیمی پاریس در سال 2015، نشان داده است که "میزان مشارکت مذهبی" در حال افزایش و ائتلاف‌ بین مذاهب در حال رشد است.

این محقق گفت:« واقعیت این است که سیاستمداران بین‌المللی در حال مشورت با فعالان محیط‌زیستی هستند و این کار، درک ما را از رویکردهای جدید به میزان قابل توجهی افزایش داده است.حالا مشخص شده که وقتی اخلاقیات نادیده گرفته می‌شوند، رویکردهای سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیکی برای فعالیت‌های اقلیمی کافی نیستند. زیرا آنها به طور مستقیم بر روابط قدرت، حقوق فردی و تعهدات اجتماعی در کشورهای آسیب‌پذیر در زمینه محیط‌زیست تاثیر می‌گذارند.»

علاوه بر این سخنرانی که روز 17 ژانویه برگزار شده است، روز 23 ژانویه نیز، آنیک دِویک، دكتر جامعه شناس از هلند سخنرانی با عنوان" معنویت معاصر و تحول به سوی پایداری" خواهد داشت.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: