۰

اردوغان: ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی نیست

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ارتش آزاد یک گروه تروریستی نیست، گفت آنها اکنون با شبه‌نظامیان کُرد مبارزه می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۷۲۱۶
۱۵:۳۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که گروهک ارتش آزاد، یک گروه تروریستی نیست بلکه یک سازمان ملی است که از وطن خود دفاع می‌کند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ)، با انتقاد از اظهارات رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق (ج.ه.پ) که ارتش آزاد را تروریستی خوانده بود، گفت: «ارتش آزاد یک گروه تروریستی نیست بلکه یک سازمان ملی متشکل از قومیت‌های مختلف است که روحیه دفاع از وطن خود دارند.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه هم‌اکنون نظامیان ترکیه به همراه مسلحین ارتش آزاد به صورت مشترک علیه شبه‌نظامیان کُرد مبارزه می‌کنند، افزود 16 نیروی ارتش آزاد کشته و 100 نفر از آنها طی عملیات شاخه زیتون زخمی شده‌اند.

اردوغان با تشکر از سوری‌های ساکن در ترکیه که برای حضور در عملیات شاخه زیتون، در ارتش ثبت نام کردند، گفت: «تا زمان نابودی تمام تروریست‌هایی که مرزهای ما را تهدید می‌کنند، توقف نخواهیم کرد.»

وی با بیان اینکه ترکیه هیچ چشم‌داشتی به خاک کشورهای همسایه ندارد، تاکید کرد: ترکیه به تمامیت ارضی سوریه احترام می‌گذارد.

6400  نظامی ترکیه تا کنون در جریان شاخه زیتون حضور داشته و با ورود به 70 روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: