۰

حمایت مالی از پروژه‌‌های تحقیقات اسلامی در آلمان

بنیاد «گردا هنکل» در آلمان، از پروژه‌‌های تحقیقاتی و همچنین تحصیلی که با موضوع «اسلام، دولت - ملت مدرن و جنبش‌های فراملیتی» باشد، حمایت مالی می‌کند.
کد خبر: ۱۵۷۲۰۸
۱۴:۴۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، برنامه ویژه «اسلام، دولت- ملت مدرن و جنبش‌های فراملیتی» برای محققانی است که با توجه به تحولات جاری، در حال بررسی ظهور جنبش‌های سیاسی در جهان اسلام (در سطح ملی و یافراملی) هستند. در همین ارتباط از همه پژوهشگران تاریخی که در پروژه‌هایی در زمینه علوم مذهبی، فرهنگی یا سیاسی کار می‌کنند، دعوت شده است، تا پیشنهادات خود را در  این ارتباط برای بنیاد گردا هنکل ارسال کنند.

این برنامه، نگاه ویژه‌ای به آموزه‌های اسلامی، اسلام‌گرایی، ملی‌گرایی و محیط‌های فراملیتی دارد. بحث علمی در زمینه کشورهای دنیای اسلام باید با توجه به تمرکز منطقه‌ای، به منظور حل مشکلات مربوط به حوزه‌های درگیر، به ویژه تأثیرات جهانی و فرایندهای تبادل فرهنگی باشد.

این برنامه از پیشنهاداتی پشتیبانی می‌کند که به ویژگی‌های محیطی و روابط فرهنگی و تاریخی مربوط باشند پیشنهادات باید بتوانند به بحث‌‎های متنوع و تخصصی در محافل عمومی و سیاسی کمک کنند. متقاضیانی که شرایط حضور در این برنامه را دارند، می‌توانند برای کمک هزینه تحصیلی یا پژوهشی اقدام کنند.

کمک هزینه تحصیلی برای مقطع دکترا تنها در ارتباط با یک پروژه تحقیقاتی اعطا می‌شود. برای گرفتن این کمک هزینه باید شرحی از پیشنهادات تحقیق، برنامه‌ریزی زمانی و کاری و اطلاعات مربوط به سفر برای دستیابی به آرشیو، کتابخانه‌ها و موزه‌ها و یا سایر نقاط و همچنین محاسبه هزینه دقیق سفر و موارد مورد نیاز تا 26 اردیبهشت‌ماه 97(16 می 2018) به آدرس بنیاد گردا هنکل بفرستند.

 همچنین باید مدارک دانشگاهی و توصیه نامه نیز همراه سایر موارد برای بنیاد از طریق ایمیل یا پست ارسال شود. این بنیاد هزینه‌های مربوط به دانشگاه و مسکن را تأمین نخواهد کرد.

برای کمک هزینه‌های پروژه‌های تحقیقاتی نیز، باید موارد فوق تا تاریخ اعلام‌شده ارسال شود. بسته به نوع پروژه، هزینه‌های افراد، مسافرت و یا هزینه‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود. در این بخش، متقاضیان باید به طور فعال در کار تحقیقاتی پروژه شرکت داشته باشند. یک پیش شرط اساسی برای گرفتن کمک هزینه پژوهشی، این است که محققان پروژه تحقیقاتی را با نام خودشان منتشر کنند.

پس از ارسال مدارک، هیأت امناء بنیاد براساس توصیه داوران متخصص و اعضای کمیته مشورتی آکادمیک در مورد درخواست‌ها تصمیم می‌گیرد/.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: