۰

انتقاد شدید عفو بین الملل از وضعیت حقوق بشر در عربستان

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: سرکوب فعالان حقوق بشر از سوی عربستان سعودی بی محابا ادامه دارد و بیشتر مدافعان حقوق بشر پشت میله های زندان به سر می برند.
کد خبر: ۱۵۷۱۹۰
۱۲:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد:  سرکوب فعالان حقوق بشر از سوی عربستان سعودی بی محابا ادامه دارد و بیشتر مدافعان حقوق بشر پشت میله های زندان به سر می برند.

این سازمان حقوقی دربیانیه ای ضمن محکوم کردن احکام صادره علیه دو فعال حقوق بشر عربستان به نام های «محمد العتیبی» و «عبدالله العطاوی»، از ادعاهای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره به روزآوری وضعیت حقوق بشر در این کشور انتقاد کرد و عنوان داشت که وی مخالفان خود  و هرکس را که با بلندپروازی هایش مخالفت کند را زندانی می کند.

«سماح حدید» مدیر کمپین های خاورمیانه در سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: صدور حکم علیه محمد العتیبی و عبدالله العطاوی، تاکیدی بر نگرانی ها درباره تصمیم محمد بن سلمان برای ساکت کردن جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر می باشد.

«محمد العتیبی» و «عبدالله العطاوی» دو فعال سرشناس حقوق بشر عربستان سعودی به اتهام  تاسیس یک مرکز غیرقانونی، برهم زدن وحدت ملی، انتشار هرج و مرج، تحریک افکار عمومی در راستای ضربه زدن به وجهه عربستان، انتشار اطلاعات مربوط به بازجویی های خود و اتهاماتی از این قبیل از سوی دادگاه کیفری ریاض به ترتیب به تحمل ۱۴ و ۷ سال حبس محکوم شده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: