۰

درخواست برای مدیریت بین‌المللی حرمین شریفین

"هیئت بین‌المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین" در طوماری خطاب به دولتها و موسسات اسلامی در سراسر جهان از آنها خواست تا با توجه به "اثبات کوتاهی و شکست عربستان در مدیریت حرمین شریفین"، در مدیریت این اماکن مقدس در عربستان مشارکت کنند.
کد خبر: ۱۵۷۱۸۷
۱۲:۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین در طومار خود "اقدام مسئولان سعودی در سیاسی کردن مناسک عبادی از طریق دخالت دادن رویکردهای سیاسی خاندان حاکم در مسائل دینی و استفاده از تریبون های اسلامی برای ترویج تصمیمات دولتی و نیز محروم کردن مسلمانان از ادای مناسک خود به دلایل سیاسی" را رد کرد.

این هیئت تاکید کرد: عربستان رویکردها و خواسته های سیاسی و اقتصادی خود را از طریق این تریبون ها با مسائل دینی در آمیخته است و سیاست محروم کردن مسلمانان از انجام مناسک حج را به دلایل سیاسی دنبال می کند.

این هیئت آورده است: این طومار "اعتراض به فساد مالی از طریق توزیع درآمدهای حج بین شاهزادگان خاندان حاکم در عربستان و نیز توزیع غیرعادلانه سهمیه های حج بین کشورهای اسلامی و عدم توجه به ساماندهی به مسائل زیربنایی حج است که باعث بروز فجایع زیادی در جریان ادای مناسک حج شده است".

این طومار تاکید کرد: ایجاب می کند که دولت ها و نهادهای اسلامی در جهان برای حل این مشکلات و توسعه خدمات رسانی به حجاج و عمره گذاران و تضمین سیاسی نکردن دوباره حج -آنگونه که اکنون در عربستان وجود دارد- و توزیع عادلانه سهمیه های حج بین کشورهای اسلامی مشارکت کنند.

این هیئت از سازمان همکاری اسلامی خواست تا نشستی فوری را برای بررسی درخواست های یاد شده برگزار کند.

این هیئت خاطرنشان کرد: اگر سازمان همکاری اسلامی در این امر تعلل کند، هیئت خواهان ایجاد فوری سازوکار بین المللی اسلامی جایگزین برای مدیریت عربستان بر اماکن مقدسه خواهد شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: