۰

رنج کودکان زلزله‌زده در سرمای چادرها

به دنبال بارش دومین برف زمستانی در شهرستان زلزله‌زده کوهبنان و سردی بیش از حد هوا، کودکان و افراد ناتوان چادرنشین همچنان از سرماخوردگی رنج می‌برند و چشم به همت و خدمت خیران دوخته‌اند تا از این سرما عبور کنند.
کد خبر: ۱۵۷۱۵۰
۰۹:۰۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، به دنبال بارش دومین برف زمستانی در شهرستان زلزله‌زده کوهبنان و سردی بیش از حد هوا، کودکان و افراد ناتوان چادرنشین همچنان از سرماخوردگی رنج می‌برند و چشم به همت و خدمت خیران دوخته‌اند تا از این سرما عبور کنند.

 در حالی که ۳۹ روز از زلزله مخرب شب یلدای کوهبنان سپری می‌شود برخی از مردم این شهرستان که هنوز در چادر‌های هلال‌احمر زندگی روزمره خود را سپری می‌کنند شاهد بارش دومین برف زمستانی بودند.

طی شب‌های گذشته شاهد کاهش تدریجی دما در کوهبنان و در مناطق زلزله‌زده این شهرستان بودیم که مشکلاتی برای برخی خانوار‌ها در پی داشت و به همت بنیاد مسکن، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، قرارگاه امام رضایی‌ها، خیران و موسسات خیریه تعدادی کانکس در اختیار برخی از خانوار‌های زلزله‌زده قرار گرفته، اما هنوز مردم با کوهی از مشکلات مواجه هستند.

سرپرست برخی خانواده‌ها که کارگر یا بازنشسته معادن زغال‌سنگ هستند به دلیل مشکلات متعدد توان خرید کانکس را ندارند، البته در کنار آنان هم مستاجران و زنان سرپرست خانوار که عموما از اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه محسوب می‌شوند چشم به همت و خدمت خیران دوخته‌اند تا از این سرمای زمستان عبور کنند.

در حالی که وسایل گرمایشی نظیر بخاری برقی و والر بین زلزله‌زدگان کوهبنانی توزیع شده و پلاستیک نیز در اختیار صاحبان چادر‌ها قرار گرفته، اما کوهستانی بودن و کاهش محسوس دما شرایط را بر زلزله‌زدگان کوهبنانی سخت کرده و سبب شده که کودکان و افراد ناتوان همچنان از سرماخوردگی رنج ببرند.

جا دارد خیران سراسر کشور در راستای تهیه کانکس و فراهم کردن مقدمات ساخت و ساز در شهرستان تاریخی کوهبنان اقدام کنند تا شهر دوباره مقاوم و زیبا ساخته شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: