۰

کاندیدای مسلمان در اسکاتلند با سد اسلام هراسی روبرو شد

کاندیدای مسلمان پاکستانی تبار که به دلیل اسلام هراسی در اسکاتلند موفق به پیروزی در انتخابات نشد، از تجربیات تلخش سخن گفته و تصمیم گرفته از فرصت برای مبارزه با تبعیضات اسلام هراسانه استفاده کند.
کد خبر: ۱۵۷۱۴۶
۰۸:۵۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، کاندیدای مسلمان پاکستانی تبار که به دلیل اسلام هراسی در اسکاتلند موفق به پیروزی در انتخابات نشد، از تجربیات تلخش سخن گفته و تصمیم گرفته از فرصت برای مبارزه با تبعیضات اسلام هراسانه استفاده کند.

یک مسلمان پاکستانی تبار در اسکاتلند که کاندیدای نمایندگی انتخابات پارلمانی این کشور بود، به خاطر رنگ پوستش و دین و مذهب خود و خانواده اش با سنگ اندازی های زیادی روبرو شده و در انتخابات پیروز نشد.

اناس سرور، این کاندیدای مسلمان درخصوص سد اسلام هراسی پیش رویش افشاگری کرده و گفت: یک نماینده حزب کارگری اسکاتلند به من که قصد شرکت در انتخابات پارلمانی را داشتم گفت: من نمی توانم از تو حمایت کنم یا حتی به تو رای بدهم زیرا اسکاتلند پذیرای یک نماینده مسلمان با رنگ پوست تیره را ندارد.

اناس سرور همچنین سخنانی که عضو ارشد حزب کارگر به او گفته را نیز به یاد دارد: من قصد داشتم در انتخابات از تو حمایت کنم اما وقتی تصویر همسرت را دیدم که حجاب به سر کرده از حمایتم عقب نشینی کردم.

سرور در پاسخ به این تهاجمات عملا اعلام کرد که همسرش زاده اسکاتلند بوده و در این کشور بزرگ شده و در دانشگاه گلاسکو تحصیل کرده است. وی یک دندان پزشک موفق می باشد و در مرکز خدمات سلامت ملی مشغول به کار است.

سرور در سخنانش گفت: هر کس که به برابری جنسیتی اعتقاد داشته باشد باید به انتخاب زنان احترام بگذارد. و این یک اصل بنیادین است.

سرور در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: من امیدوارم با صحبت کردن درباره این اتفاقات، به آن ها اشاره کنم تا مردم کشورمان استانداردهای بهتری برای خودشان پیشه کنند. ما بایستی درباره نژادپرستی و اسلام هراسی و دیگر اشکال تبعیض صحبت کنیم.

وی در ادامه افزود: حقیقت این است که اسلام هراسی هم در اسکاتلند و هم در سرتاسر انگلستان و جهان در حال افزایش است. من امیدوارم از طریق احزاب سیاسی در کشور فضایی فراهم کنم تا مردم بتوانند درباره اسلام هراسی سخن گفته و نگرانی هایشان را در این زمینه به گوش سیاستمداران برسانند.

لازم به ذکر است این نماینده 34 ساله که به خاطر فضای سیاسی تبعیض آمیز در انتخابات با شکست مواجه شد، تصمیم گرفته از این فرصت برای مبارزه با نژادپرستی و اسلام هراسی در جامعه اسکاتلند استفاده کند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: