۰

مخالفت کالج آمریکایی با تشکیل سازمان دانشجویان مسلمان

دانشجویان مسلمان کالج منطقه‌ای وین (Wayne) در ایالت میشیگان (Michigan) آمریکا دادخواستی را علیه این کالج به دلیل مخالفت آن با تشکیل سازمان دانشجویان مسلمان ارائه دادند.
کد خبر: ۱۵۷۱۳۹
۱۶:۲۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، دانشجویان مسلمان کالج منطقه‌ای وین (Wayne) در ایالت میشیگان (Michigan) آمریکا دادخواستی را علیه این کالج به دلیل مخالفت آن با تشکیل سازمان دانشجویان مسلمان ارائه دادند.

 لقمان پیکس، یکی از دانشجویان مسلمان کالج وین سال گذشته از دانشجویانی که در کتابخانه این کالج نماز می خواندند، خواست با همکاری یکدیگر سازمانی را برای دانشجویان مسلمان تشکیل دهند.


وی در ماه می سال گذشته درخواست تشکیل سازمان دانشجویان مسلمان و یک نمازخانه را به این کالج ارائه داد اما مسوولان این کالج با رد درخواست وی گفتند قبلا چنین درخواستی انجام شده و مجوز تشکیل چنین سازمانی به دانشجویان داده شده است.


چند ماه بعد پیکس دعوتنامه ای برای شرکت در جلسه سازمان دانشجویان کالج وین دریافت کرد و با شرکت در این جلسه متوجه شد این سازمان متعلق به خود کالج است و هیچ دانشجوی مسلمانی عضو آن نیست.


وی بار دیگر در ماه سپتامبر درخواست تشکیل سازمان دانشجویان مسلمان را به کالج ارائه داد و دیگر دانشجویان مسلمان نیز با او همراهی کردند اما پاسخی از مسوولان کالج دریافت نشد.


پیکس در ماه ژانویه دادخواستی را علیه این کالج به کمیسیون حقوق شهروندی میشیگان ارائه داد.

قرار است مسوولان کالج جلسه‌ای را با وی و سایر دانشجویان مسلمان و نیز نمایندگان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی برای بررسی این موضوع برگزار کنند
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: