۰

اعتراض به ممانعت از حضور مسلمانان در سیاست نپال

با وجود کمبود نمایندگان مسلمان در عرصه سیاست و جدی گرفته نشدن هویت ملی مسلمانان، حتی یک نامزد مسلمان نیز از سوی هیچ حزبی برای انتخابات آتی نپال معرفی نشده است.
کد خبر: ۱۵۷۰۹۸
۱۱:۰۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، با وجود کمبود نمایندگان مسلمان در عرصه سیاست و جدی گرفته نشدن هویت ملی مسلمانان، حتی یک نامزد مسلمان نیز از سوی هیچ حزبی برای انتخابات آتی نپال معرفی نشده است.

احزاب سیاسی نپال در حالی به دلیل عدم انتخاب نمایندگان مسلمان هدف اعتراض قرار گرفته‌اند که انتخابات مجمع ملی این کشور روز ۱۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

گرچه مسلمانان ۵ درصد جمعیت ۲۹  میلیونی نپال را تشکیل می‌دهند اما از تعداد نمایندگان لازم در عرصه سیاست برخوردار نیستند و هویت ملی آنان جدی گرفته نمی‌شود.

مسلمانان نپال همچنین جزو فقیرترین و ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و به دلیل عدم حضور نمایندگان آنان در عرصه سیاست، وضعیت آنان بهبودی نمی‌یابد.

گرچه بنابر قوانین سال ۲۰۱۵، کرسی‌هایی برای اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان در انتخابات حفظ می‌شود اما همچنان احزاب از معرفی نمایندگان مسلمان امتناع می‌کنند.

احزاب سیاسی نپال از پذیرش مسلمانان در نقش‌های کلیدی راه نمی‌دهند.

این مسئله سبب شده که رهبران مسلمان نپال، احزاب سیاسی این کشور را به دلیل نادیده‌گرفتن مسلمانان هدف انتقاد قرار دهند.

مسلمانان نپال همچنین قربانی خشونت‌ها هستند. حملات هندوها علیه مسلمانان در دهه ۱۹۹۰، تخریب مساجد و خشونت علیه مسلمانان در کاتماندو در سال ۲۰۰۴، بمبگذاری مسجد «بیراتنگر» و کشتار رهبران مسلمان در ۲۰۱۶ از جمله این خشونت‌ها است.

نپال کشوری در شمال هندوستان است که ۸۱ درصد جمعیت آن را هندوها تشکیل می‌دهند
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: