۰

ناگفته‌هایی از عملیات اخیر سپاه علیه داعش

با توجه به فعالیت گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه آمادگی نیرو‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود توانسته در این اوضاع نابسامان از امنیت و ثباتی قابل توجه برخوردار باشد.
کد خبر: ۱۵۷۰۹۳
۱۰:۳۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، با توجه به فعالیت گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه آمادگی نیرو‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود توانسته در این اوضاع نابسامان از امنیت و ثباتی قابل توجه برخوردار باشد.

این مساله به مذاق کشورهایی که تروریست‌ها را ایجاد، تسلیح و پشتیبانی می‌کنند خوش نیامده و تلاش فراوانی به کار بسته‌اند تا هرطور شده،‌ موج ناامنی‌ها را به داخل جمهوری اسلامی ایران بکشانند.

خبرهایی که بعضا در مورد تلاش گروه‌های تروریستی برای ورود به کشور یا درگیری نیروهای نظامی و امنیتی با تروریست‌ها در مرزها منتشر می‌شود در همین چارچوب است.

سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارا... در گفت‌وگویی با جام‌جم درباره ابعاد اقدامات تروریست‌ها و نحوه برخورد نیروهای اطلاعاتی و نظامی با این گروه‌ها توضیح داده است.

روز شنبه شاهد درگیری نیروهای سپاه پاسداران با اعضای یک گروه تروریستی وابسته با داعش در غرب کشور و دستگیری چند نفر از اعضای این تیم بودیم. درباره سیاست نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد با این گروه‌ها توضیح می‌دهید؟ به این معنی که چه مواقعی به این گروه‌ها اجازه ورود به کشور داده می‌شود و چه مواقعی در همان نقطه صفر مرزی با آنها برخورد می‌شود؟

آمریکا و اسرائیل و عربستان، به دنبال این هستند که کشور ما را به ناامنی بکشند و با ایجاد ناامنی، مردم را رو در روی نظام قرار دهند. بر همین اساس آنها به اشکال مختلف این موضوع را دنبال می‌کنند. یکی از مسیرهایی که آنها برای این کار در حال پیگیری هستند این است که نفرات مسلح را به داخل کشور ما بفرستند و در داخل کشور ما کشته‌سازی کنند تا در ادامه این مسیر،‌ مردم را به جان هم بیندازند.

اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی کشور با هوشیاری کامل این مساله را دنبال می‌کنند تا به لطف خدا به هیچ‌وجه امنیت بسیار پایدار و خوبی که در کشورمان برقرار است خدشه‌دار نشود. در همین چارچوب گاهی به این گروه‌های تروریستی اجازه داده می‌شود تا لب مرز و گاهی حتی به داخل کشور هم بیایند، اما همه آنها زیر نظر هستند و هم سپاه و هم ارتش و هم نیروهای امنیتی، تیم‌های تروریستی را کاملا زیر نظر دارند و بموقع، یا این تیم‌ها را دستگیر می‌کنند یا این‌که اگر درگیر شوند پاسخ کوبنده‌ای به آنها می‌دهند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند به اهدافشان برسند.


در ماجرای اخیر، قرار بود تیم تروریستی 22 نفره‌ای از غرب کشور به داخل کشور فرستاده شود که به لطف خدا اینها به صورت کامل بخصوص از سوی پرسنل نیروی زمینی سپاه زیر نظر گرفته شدند و در جایی که دقیقا می‌توانستند آنها را زنده دستگیر کنند 16 نفرشان را زنده گرفتند و یکی از آنها هم به هلاکت رسید و چهار پنج نفر از آنها نیز فرار کردند.

بیشتر بخوانید:درگیری سپاه پاسداران با یک تیم تروریستی داعش در غرب کشور

آن‌طور که در برخی اخبار اشاره شده، مشابه چنین عملیاتی در گذشته نیز بوده که ممکن است بعضی از آنها رسانه‌ای نشده باشد.

بله. بالاخره همین چند وقت قبل نیز هم در غرب کشور و هم در شرق، درگیری‌هایی بود و در همین ماجرای اخیر متاسفانه دو بسیجی و یک نیروی کادر سپاه به شهادت رسیدند. در حادثه‌ای هم که حدود دو سه هفته قبل همزمان با اغتشاشات در شرق کشور بود نیروی انتظامی، دو شهید و وزارت اطلاعات سه شهید داد. بنابراین در این درگیری‌ها عزیزانی از نیروهای نظامی و امنیتی کشور نیز جان خود را برای دفاع از امنیت کشور می‌دهند که گاهی خبر آنها منتشر می‌شود و اخبار برخی هم به دلایلی نگه داشته می‌شود و زمانی که موقع آن رسید انتشار می‌یابد، زیرا گاهی احساس می‌شود می‌توان افراد دیگری را هم که با تروریست‌ها مرتبط بوده‌اند شناسایی و دستگیر کنند و به همین دلیل اخبار این عملیات‌
رسانه‌ای نمی‌شود.

با توجه به این‌که معمولا تسلیح و اعزام تروریست‌ها از سوی برخی کشورهای خارجی انجام می‌شود آیا این اقدامات در مقاطع زمانی مختلف، متفاوت است؟

تروریست‌ها با برنامه به کشور ما اعزام می‌شوند و کشورهایی که حامی آنها هستند با رصد شرایط دست به اقدامات خود می‌زنند. اما باید بدانند نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، آنچنان آنها را زیر نظر دارند و به شرایط مسلط هستند که نمی‌توانند از دست رزمندگان عزیز و مرزبانان کشور ما فرار کنند.

چند ماه قبل شاهد اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی بودیم که از سوی داعش به عهده گرفته شد...

بالاخره ممکن است در یک مورد نیز آنها تا حدی بتوانند اقداماتی انجام دهند و از بیش از صد مورد، یک مورد هم آن‌طور شد.

سوالم این است آیا پس از ماجرای مجلس، در مورد نحوه برخورد و رصد و تعقیب تروریست‌ها از مرز، تغییری ایجاد شده است؟

قطعا و یقینا با هرکدام از تروریست‌ها به نحوی برخورد می‌شود. همان‌طور که عرض کردم بعضی از تیم‌ها را در همان لب مرز ساقط می‌کنند اما برخی را دستگیر می‌کنند. بالاخره همان صحنه میدانی است که بر اساس آن تشخیص داده می‌شود که به چه شکلی باید عمل شود. لذا نیروهای و یگان‌های عملیاتی دقیقا بر همین اساس عمل می‌کنند.

ارتباطات این گروه‌ها با کشورهای خارجی به چه شکلی است؟

کاملا مشخص است پول و امکانات مالی این گروه‌های تروریستی از سوی عربستان و برخی کشورهای منطقه تامین می‌شود. سیاست‌های آنها نیز توسط آمریکا و اسرائیل تدوین می‌شود. اینها کاملا مشخص است و این‌طور نیست که آنها خودسرانه حرکت کنند. عقبه‌های گروه‌های تروریستی با اسرائیل و آمریکاست و هزینه‌هایشان را هم رژیم آل سعود می‌دهد تا بتوانند ناامنی‌ها را به داخل کشور ما بکشانند.




منبع:جام جم
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: