۰

اعلام حمایت حزب سلَفی مصر از رئیس‌جمهور در انتخابات

حزب سلفی «النور» مصر به طور رسمی حمایت خود از «عبدالفتاح السیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۷۰۷۸
۰۹:۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»،  «یونس مخیون» رئیس حزب سلفی «النور» در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که طبق بررسی‌های شورای این حزب، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور فعلی مصر برای حفظ ثبات کشور و دور نگه داشتن آن از خطرات شایسته است.

مخیون افزود که چالش‌های پیشروی کشور و مشکلات عدیده آن بر هیچ کس پوشیده نیست و این امر اتحاد و تحقق همکاری بین دولت و ملت را می‌طلبد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، مخیون اظهار داشت که احزاب سیاسی بخشی از بافت ملی برای رسیدن به اهداف و تأمین منافع مصر هستند.

وی افزود که حزب النور دیدگاه‌های خود را به رئیس‌جمهور آتی برای برآورده شدن بهتر نیازهای شهروندان ارائه خواهد کرد که این دیدگاه‌ها نیز به جنبه‌های اقتصادی و رفع آثار منفی آن بر شهروندان مربوط است.

«لاشین ابراهیم» رئیس کمیته ملی انتخابات مصر اخیرا در یک کنفرانس خبری در قاهره گفت که مصری‌های مقیم خارج طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مارس (۲۵، ۲۶ و ۲۷ اسفند) برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

به گفته وی انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل کشور نیز طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ مارس (۶ تا ۸ فروردین) برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، این انتخابات طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ آوریل (۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت) در داخل کشور و ۲۴ و ۲۶ آوریل(۴ تا ۶ اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.

در حالیکه السیسی در کمیته انتخابات ثبت‌نام کرده است اما تا کنون رقیب جدی برای السیسی مشاهده نمی‌شود و «سامی عنان» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر که برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کرده بود هفته گذشته به اتهام تخلف از قوانین نظامی بازداشت و از صحنه رقابت حذف شد.

پیشتر نیز «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر دولت «حُسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر نیز که برای نامزدی اعلام تمایل کرده بود، تحت فشارها انصراف داده بود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: