۰

زندگی زلزله زدگان در سرمای منفی ۱۰ درجه

زلزله زده‌های کرمانشاه دیشب هوای منفی ده درجه را در کانکس‌ها و چادرهای اهدایی تجربه کردند.
کد خبر: ۱۵۷۰۷۰
۰۸:۴۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، زلزله زده‌های کرمانشاه دیشب هوای منفی ده درجه را در کانکس‌ها و چادرهای اهدایی تجربه کردند.

 «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه به تمامی مسئولان شهرستان‌های زلزله‌زده اعلام کرد با توجه به سرمای شدید هوا از مناطق خارج نشوند و نیروهای امدادی به صورت آماده باش قرار گرفته تا در صورت نیاز به این مردم امدادرسانی کنند.

«عبدالرضا مصری» نماینده مردم کرمانشاه از چادرنشینی 40 تا 50 درصد زلزله‌زده‌های استان خبر می‌دهد. هرچند بسیاری از فعالان از جمله «نرگس کلباسی» خیرین ایرانی اعتقاد دارد که کانکس هم نمی‌تواند جلوی سرما را به‌طور کامل بگیرد اما کانکس‌ها شرایط بهتری نسبت به چادرها دارند. مرگ سه کودک بر اثر سرما باعث شد تا نمایندگان استان سؤالات و تذکرات خود را به بهارستان ببرند. هرچند مرگ‌ها از سوی فرماندار اورامانات تکذیب شد اما رؤسای بیمارستان‌های مختلف مرگ سه کودک را تأیید کردند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به این مرگ‌ها واکنش نشان داد.

«بازوند» استاندار کرمانشاه درباره نرسیدن کانکس‌ها می‌گوید: «به 3700 خانوار به جای کانکس پول پرداخت شده است.» او به ایسنا می‌گوید:«برخی پول کانکس می‌گیرند و بعد تصاویر خود را زیر چادر منتشر می‌کنند و می‌گویند، کانکس نداریم.» بازوند تأکید می‌کند که هیچ خانواده دارای نوزادی در مناطق زلزله‌زده نباید بدون کانکس و وسایل گرمایشی باشد. به گفته «محمد هادی ایازی» معاون اجتماعی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برخی از زلزله زده‌ها همچنان در چادر زندگی می‌کنند.

کرمانشاه استانی کوهستانی است و وضعیت سرما و برف و بوران در آن به مراتب سخت‌تر از تهران است. فعالان حوزه اجتماعی و رسانه‌ها از نزدیک به سه ماه پیش نسبت به بوران در مناطق زلزله زده هشدار داده و اعلام کردند که چادرها و پتوها جوابگوی سرمای پیش‌رو نیست. برخی از کاربران مجازی هم از کسانی که در سر پل ذهاب و مناطق زلزله‌زده خانه دارند خواستند هرکدام یکی تا دو خانواده بی‌سرپناه را در خانه‌هایشان برای سه -چهارشب اسکان بدهند. همزمان با برف و سرما، پس لرزه‌ها همچنان تن و جان ساکنان منطقه را می‌لرزاند.

«محمد هادی ایازی» معاون اجتماعی وزیر بهداشت با یادآوری فعالیت‌های مطلوب صورت گرفته از سوی دولت می‌گوید:«البته با وجود این‌که دستگاه‌های مسئول به وظایفشان عمل کردند اما هنوز همه مشکلات مردم زلزله زده برطرف نشده و بخصوص در برودت هوای زمستان مشکلات زیادی دارند.»




منبع: روزنامه ایران
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: