۰

تجمع اعتراض آمیز زنان مسلمان در هند

کمیته دفاع از شریعت هند در اعتراض به لایحه دولت در ممنوعیت و غیر قانونی بودن سه طلاقه کردن زنان مسلمان، تجمع اعتراض آمیزی با حضور هزاران نفر از زنان مسلمان برگزار کرد.
کد خبر: ۱۵۷۰۵۲
۱۵:۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، کمیته دفاع از شریعت هند در اعتراض به لایحه دولت در ممنوعیت و غیر قانونی بودن سه طلاقه کردن زنان مسلمان، تجمع اعتراض آمیزی با حضور هزاران نفر از زنان مسلمان برگزار کرد.

این تجمع در شهر مونگیر از ایالت بیهار هند و با دعوت شاخه بانوان کمیته دفاع از شریعت و در اعتراض به لایحه ای که اخیرا دولت هند به پارلمان ملی این کشور ارسال کرده برگزار شد. در این لایحه دولت هند سه طلاقه کردن زنان مسلمان در یک مجلس را عملی مجرمانه قرار داده و سه سال حبس و جریمه نقدی را برای مردانی که مرتکب این عمل می شوند پیش بینی کرده است.

زنان مسلمان هند در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود؛ چنین لایحه ای را نمی پذیریم و با سردادن شعارهایی را آن را غیرقانونی و مخالف شریعت اسلام دانستند.

سخنرانان در این تجمع بیان کردند؛ دولت هند ادعا می کند که این لایحه برای حفاظت از حقوق زنان مسلمان می باشد ولی این اجتماع عظیم بانوان مسلمان نشان داد آن ها چنین چیزی را نمی خواهند.

خانم جویریه شمشیر رئیس شاخه بانوان کمیته دفاع از شریعت هند در سخنان خود گفت: ما نیاز به چنین قانونی نداریم و در هر شرایطی بر اساس احکام اسلام عمل می کنیم. وی تاکید کرد که همواره با تصمیم های هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند همراه خواهیم بود و از آن حمایت خواهیم کرد.

خانم حبیبه بخاری نیز با توطئه خواندن این لایحه دولت علیه مسلمین گفت: هیچ قانونی را نمی پذیریم که علیه شریعت اسلامی باشد، تعالیم اسلام را از جان هم عزیزتر می دانیم. اگر دولت در ادعای خود در دفاع از حقوق زنان مسلمان صادق است در تمام بخش ها حقوق برابر به زنان مسلمان دهد.

پس از پایان تجمع اعتراض آمیز گروهی به نمایندگی از زنان مسلمان بیانیه ای را تسلیم مقامات دولتی نمودند و خواستار منتقل شدن خواسته های آن ها  به رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر قانون هند شدند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: