۰

طالبان مسئولیت حمله امروز کابل را برعهده گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون اجساد 40 کشته و 140 مجروح حمله انتحاری ظهر شنبه در کابل پایتخت افغانستان به بیمارستان ها منتقل شده است و این آمار قطعی نیست و تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۶۹۶۹
۱۴:۳۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون اجساد 40 کشته و 140 مجروح حمله انتحاری ظهر شنبه در کابل پایتخت افغانستان به بیمارستان ها منتقل شده است و این آمار قطعی نیست و تغییر خواهد کرد.


«وحید مجروح» گفت که آمار تلفات این حمله تروریستی که در چهار راه صدارت انجام شد به علت انتقال پراکنده مجروحان و کشته ها از سوی مردم در حال جمع آوری است و از رسانه ها می خواهیم که از نشر آمار تائید نشده خود داری کنند.

«نصررحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در این ارتباط اعلام کرد که مهاجم انتحاری با استفاده از یک دستگاه آمبولانس از لایه های نخست امنیتی گذشته و خود را به طرف در ورودی ساختمان قدیمی وزارت کشور در کابل رسانده و هنگام شناسایی شدن در لایه دوم ایست و بازرسی اقدام به انفجار محموله خود اقدام کرده است.

به گفته وی زمانی که پلیس اقدام به هدف قرار دادن راننده کرده است، خودرو منفجر شده است.
رحیمی گفت که مهاجم توانست با اعلام این که حامل بیمار برای انتقال به بیمارستان «جمهوریت» واقع در کوچه وزارت کشور است ؛ خود را به ورودی محل سابق وزارت کشور برساند.
چهار راهی صدارت از شلوغ ترین مناطق شهر کابل و مهم ترین مسیر دسترسی به دفاتر ، دوایر و نهادی دولتی است .
پس از حمله مهاجم انتحاری که در 10 خرداد ماه امسال در نزدیکی سفارت آلمان با تانکر آب حامل بیش از 5 تن مواد منفجره خود را منفجر کرد می توان انفجار امروز را بزرگترین انفجار اخیر شهر کابل برشمرد.

انفجار امروز در حالی رخ داد که افکار عمومی افغانستان بعد از وعده یک هفته ای مسئولان، منتظر ارایه گزارش نتایج تحقیق پیرامون حمله به هتل «اینترکانتیننتال» کابل بودند ؛ حمله ای که شنبه شب 30 دی ماه انجام شد و پس از 16 ساعت درگیری پرونده آن با 25 کشته و 12 زخمی بسته شد.

گروه طالبان مسئولیت حمله امروز را برعهده گرفت و اعلام کرد که محل تجمع ایست و بازرسی پلیس در نزدیکی وزارت کشور را هدف قرار داده و مدعی شد در این حمله بیش از 80 پلیس کشته شده اند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: