۰

احساس متفاوت دیپلمات اسپانیایی در حرم امیر المؤمنین(ع)

"رامون بلیکوا" سفیر بعثه اتحادیه اروپا در عراق، "خوان خوسیه ایسکوبار" سفیر اسپانیا در عراق، "هیرفویه" دبیر بعثه اتحادیه اروپا به حرم مطهر امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شدند و از صحن های آستان مقدس علوی و آثار تاریخی آن بازدید کردند.
کد خبر: ۱۵۶۹۵۲
۱۲:۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، "رامون بلیکوا" سفیر بعثه اتحادیه اروپا در عراق، "خوان خوسیه ایسکوبار" سفیر اسپانیا در عراق، "هیرفویه" دبیر بعثه اتحادیه اروپا به حرم مطهر امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شدند و از صحن های آستان مقدس علوی و آثار تاریخی آن بازدید کردند.

"بلیکوا" بعد از زیارت آستان مقدس علوی گفت: زیارت حرم امام علی (علیه السلام) موجب سعادت و خوشبختی ماست و ما با همراهی مؤسسه دار العلم وابسته به آیت الله خوئی با تعدادی از شخصیت های دینی و سیاسی دیدار کردیم.

وی افزود: ما سفرمان را با زیارت حرم امام علی (علیه السلام) به پایان رساندیم و این برای این بود که می خواستیم حرم امامی که حکمت و رسالت انسانی اش راهنمای تمامی جهانیان است، زیارت کنیم.

عضو اتحادیه اروپا ادامه داد: امام علی (علیه السلام) حکمت و رسالتشان را در عصر خود بیان فرمودند امّا همچنان در عصر حاضر زنده، شاخص و بارز است و این رسالت نشانگر عدالت و گذشت است و ما از این زیارت بسیار خوشبخت هستیم.

از زمانی که وارد این مکان مقدس شدم، احساس می کنم کاملا با سایر مکان متفاوت است

سفیر اسپانیا گفت: من یک مرد اکادمیک هستم و در جریان تحصیل ام، مذاهب اسلامی و از جمله مذهب شیعه را مطالعه کردم و من خوشبختم که از نزدیک با این بنای بر افراشته آشنا شوم و آثار تاریخی آن را مشاهده کنم.

وی با بیان اینکه هنگامی که وارد حرم شدم، اشکال هندسی و معماری زیبای اسلامی مرا بهت زده و شگفت زده کرد، گفت: اسپانیا کشوری است پُر از کاخ هایی با آثار تمدن اسلامی؛ از جمله قصر الحمراء و قصر قرطبه، اما در زندگی ام  این چنین زیبایی هندسی ندیده ام.

سفیر اسپانیا ادامه داد: به تعدادی از کشور های عربی که پُر از آثار باستانی اسلامی است مثل دمشق و قاهره سفر کرده ام اما آنچه امروز مشاهده می کنم از حیث سبک مهندسی و بعد معنوی و قدسی کاملاً متفاوت است و از زمانی که وارد این مکان مقدس شدم، احساس می کنم کاملا با سایر مکان متفاوت است.

مسئولین آستان علوی از این هیئت استقبال کرده و با شرح کاملی از آثار باستانی و تاریخی صحن های مختلف حرم امیر المؤمنین (علیه السلام) ارائه دادند.

احساس متفاوت دیپلمات اسپانیایی در حرم امیر المؤمنین(ع)

احساس متفاوت دیپلمات اسپانیایی در حرم امیر المؤمنین(ع)
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: