۰

مفتی مصر خرید و فروش رأی انتخاباتی را حرام اعلام کرد

مفتی مصر پرداخت هرگونه پول برای خرید رأی مردم و یا تاثیرگذاری در انتخاب آنان را مصداق رشوه دانسته و بر حرمت این عمل تاکید کرد.
کد خبر: ۱۵۶۹۵۱
۱۱:۳۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مفتی مصر پرداخت هرگونه پول برای خرید رأی مردم و یا تاثیرگذاری در انتخاب آنان را مصداق رشوه دانسته و بر حرمت این عمل تاکید کرد.

 همزمان با نزدیکی ایام انتخابات در مصر شوقی علام مفتی این کشور با حضور در برنامه «گفت‌وگوی مفتی» اعلام کرد که رشوه انتخاباتی شرعا حرام است.

علام با توصیف رشوه‌های انتخاباتی به پدیده‌ای بیمارگونه‌ تاکید کرد که این رفتار شایسته اقدامات سیاسی، انتخاباتی نیست علاوه بر آنکه چنین رفتاری با مبانی دینی و اخلاق عمومی در تناقض است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری انتخابات و برنامه‌های حزبی و جناحی در چهارچوب قانون خاطر نشان کرد که اگر انتخابات مطابق با معیارهای قانونی برگزار شود منافع حقیقی کشور را تامین خواهد کرد.

مفتی مصر افزود: عرصه انتخابات در چهارچوب اخلاق، قانون و شریعت بایستی رقم بخورد و شایسته نیست که از مثلث قانون، اخلاق و شریعت دوری گزینیم.

علام با تاکید بر شفافیت مالی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: توزیع اموال در میان مردم با هدف تاثیرگذاری در رأی آنان بدون داشتن هرگونه برنامه دقیق برای اداره کشور شرعا جایز نیست.

عالم اهل سنت مصر در پایان تصریح کرد که صرف هزینه‌های هنگفت با هدف اقناع مردم برای رأی به کاندیدای مشخص مصداق بارز مفهوم رشوه و این اقدام شرعا حرام است.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: