۰

تغییر ماموریت سربازان خارجی در سوریه از مبارزه با داعش به مبارزه با ترکیه

سی ان ان در گزارشی اعلام کرد نیرو‌های خارجی که برای مبارزه با داعش به سوریه رفته بودند اکنون با نیرو‌های ترکیه می‌جنگند.
کد خبر: ۱۵۶۸۹۹
۱۳:۲۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سربازان خارجی در سوریه، ترکیه را هدف گرفته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، یک سرباز انگلیسی که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کرده بود گفت او و چند تن از همرزمانش در حال حاضر با نیروهای ترکیه می‌جنگند. «هوانگ لی» 24 ساله در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت تقریباً 25 غربی در حال حاضر در منطقه «عفرین» در شمال سوریه به «ی‌پ‌گ» در مقابل نیروهای ترک کمک می‌کنند. آنکارا قصد دارد این منطقه را از گروه‌های کُرد بگیرد.

یک ویدئو که در فضای مجازی منتشر شد نیز نشان می‌دهد چند سرباز که یکی از آنها لهجه آمریکایی دارد برای رفتن به عفرین آماده می‌شوند. یک عضو نیروهای دموکرات سوریه نیز اعلام کرد ده‌ها نفر با هویت آلمانی، انگلیسی و آمریکایی در حال جنگ در عفرین هستند.

سی‌ان‌ان اطلاعاتی را از هوانگ لی به دست آورده اما به طور مستقل نمی‌تواند آنها را تایید کند. لی که اهل شهر منچستر است ادعا می‌کند تا چند روز پیش در بخش دیگری از سوریه با گروه تروریستی داعش می‌جنگید. او می‌گوید: «من برای دفاع از مردم در مقابل تروریسم آمده‌ام. فرقی نمی‌کند متجاوزان داعش باشند یا نیروهای ترکیه. ترکیه در عفرین ساختمان‌های غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها را هدف می‌گیرد».

حالا که گروه تروریستی داعش در آستانه ریشه کن شدن است. سربازان خارجی دو انتخاب دارند: یا به خانه‌هایشان بازگردند یا به حمایت از گروه‌هایی که به آنها پیوسته بودند ادامه دهند.

جنگ داخلی سوریه که نزدیک به هفت سال طول کشیده است هزاران سرباز خارجی را جذب کرده که برخی از آنها به گروه‌های داعشی و برخی به گروه های ضد داعش پیوسته‌اند. اما اخیرا عملیات نیروهای ترکیه در عفرین نقش سربازان خارجی را به طور جدی تغییر داده است.

آنکارا چندین دهه است که از نیروهای نظامی در جنوب شرقی سوریه استفاده می‌کند و حملاتی را نیز به مرز سوریه انجام داده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: