۰

حمایت اخوان‌المسلمین سوریه از تجاوز نظامی ترکیه به عفرین

شاخه اخوان المسلمین در سوریه از تجاوز نظامی ارتش ترکیه به شمال غرب این کشور و مشارکت مخالفان سوری در این عملیات حمایت کرد.
کد خبر: ۱۵۶۸۹۳
۱۲:۵۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، گروه اخوان المسلمین در سوریه عصر چهارشنبه با صدور بیانیه ای پشتیبانی خود از مشارکت گروه مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد یگان های مدافع خلق (YPG) در منطقه مرزی «عفرین» در شمال غرب سوریه تحت عنوان «شاخه زیتون» را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، اخوان المسلمین سوریه در توجیه پشتیبانی خود از مشارکت گروه های مسلح مخالف نظام حاکم در این کشور در تجاوز نظامی ترکیه به عفرین، بر اصل یکپارچگی خاک سوریه و رویارویی با تمامی پروژه های به دنبال تجزیه این کشور تاکید کرده و از تمامی مخالفان سوری خواسته در این عملیات علیه «گروه های جدایی طلب» شرکت کنند.

این گروه در بیانیه خود ضمن اعلام پشتیبانی از حق ترکیه در اتخاذ اقدامات لازم برای دفاع از امنیت ملی خود، مدعی شده که یگان های مدافع خلق از شهروندان کُرد سوریه به عنوان سپر انسانی برای پوشش جنایت های خود استفاده می کنند همان گونه که گروهک تررویستی داعش نیز چنین کاری را با اهل تسنن انجام می داد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: