۰

استقبال کردها از ورود ارتش سوریه به عفرین در قالب یک توافق

یک منبع کرد در عفرین تاکید کرد، کردها از ورود ارتش سوریه به منطقه عفرین در قالب یک توافق با دولت دمشق استقبال می‌کنند و این در مقابل این است که کردها جزئی از روند سیاسی باشند.
کد خبر: ۱۵۶۸۵۸
۰۹:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، یک منبع کرد در عفرین تاکید کرد، کردها از ورود ارتش سوریه به منطقه عفرین در قالب یک توافق با دولت دمشق استقبال می‌کنند و این در مقابل این است که کردها جزئی از روند سیاسی باشند.

یک منبع کرد در گفت‌وگو با شبکه المیادین، با بیان استقبال کردها از ورود نیروهای سوری به کل منطقه عفرین در قالب یک توافق با دولت سوریه گفت: کردها سلاح را در دفاع از خود به دست گرفته و هیچ دشمنی را با نظام سوری اعلام نکرده‌اند.

وی تاکید کرد، کردها تلاشی برای ایجاد یک کشور کوچک در سوریه نمی‌کنند، بلکه آنها بخشی از بافت ملی سوریه هستند.

طبق گفته این منبع کرد، درخواست‌های کردها در مقابل ورود ارتش سوریه به عفرین این است که آنها جزئی از روند سیاسی باشند، اما در خصوص سلاح یگان‌های مدافع خلق کرد باید گفت، سلاح به دولت سوریه بازخواهد گشت و در اصل برای آن خواهد بود.

این منبع کرد افزود: کردها هیچ وقت جزو ائتلاف آمریکایی نبودند و به هیچ نوع حمایتی از جانب آن هم دست نیافتند.

این به رغم حمایت‌هایی است که ائتلاف ضد داعش همواره از کردهای سوریه کرده‌ است.

وی همچنین خاطرنشان کرد، هیچ طرح و برنامه‌ای برای جدایی وجود ندارد، بلکه آنچه کردها به دنبال آن هستند دستیابی به برخی حقوق‌شان در کشور است.

ترکیه از چند روز پیش عملیات نظامی را با مشارکت گروه‌های شورشی سوری برای هدف قرار دادن کردهای مسلح در عفرین آغاز کرده است.

در این راستا خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد، این منبع که این اطلاعات را مطرح کرده گفته که به توافقات اولیه درباره مجموعه‌ای از مسائل یا تفاهماتی تقریبا قطعی شده دست یافته شده است.

این خبرنگار افزود، تکذیب خبر امکان ورود ارتش سوریه به عفرین از سوی یک یا دو رهبر کردها مساله‌ای است که به خود این منابع بازمی‌گردد که کاملا این خبر را تکذیب می‌کنند.

وی ادامه داد: ما از این مسائل و جزئیات مورد توافق اطمینان داریم.

این خبرنگار درباره امکان رسیدن نیروهای سوری به عفرین به لحاظ لجستیکی گفت: به لحاظ میدانی طبعا این امکان وجود دارد و ارتش سوریه می‌تواند به نقاط مشخصی وارد شود، زیرا این نقاط را ارتش سوریه در حومه شمالی حلب حفظ کرده است. همچنین امکان سریع استقرار در مناطق اطراف عفرین در تل رفعت و بسیاری از مناطق وجود دارد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: