۰

اتهام زنی های وزیر خارجه سعودی علیه ایران در اجلاس داووس

وزیر امور خارجه سعودی اجلاس داووس را به محلی برای اتهام زنی به ایران تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۵۶۸۴۷
۰۸:۴۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، وزیر امور خارجه سعودی اجلاس داووس را به محلی برای اتهام زنی به ایران تبدیل کرد.

عادل الجبیر مدعی شد: دو چشم انداز در منطقه وجود دارد یکی تاریک که ایران نماینده آن است و دیگری روشن که عربستان بازتاب دهنده آن است.

الجبیر با ادعای اینکه انقلاب ایران خاورمیانه را به بدترین حالت تغییر داد و باعث بروز افراط گرایانی بین اهل سنت شد، ادعا کرد: صادر کردن انقلاب در قانون اساسی ایران ذکر شده است. اینکه همه شیعیان به ایران تعلق دارند غیر قابل قبول است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران به دنبال بازگرداندن امپراتوری فارسی است. همه این عوامل ایران را واداشته تا در امور داخلی کشورهای مجاور دخالت کند و برای تشکیل گروههایی نظیر حزب الله و حوثی ها، حمله به سفارتخانه ها، ترور دیپلمات ها و انجام اعمال تروریستی در اروپا و آمریکای لاتین تردیدی به خود راه ندهد.

وزیر خارجه سعودی همچنین مدعی شد: ایران باید مشخص کند که آیا می خواهد کشوری باشد که به قوانین بین المللی احترام می گذارد یا خیر؟ در طول ۳۵ سال گذشته عربستان تلاش کرده است با ایران تعامل داشته باشد اما چیزی جز مرگ و ویرانی را از جانب ایران ندیده است.

این مقاوم سعودی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: هنگامی که عربستان برای تضعیف حزب الله لبنان به هدف تقویت دولت این کشور تلاش می کند، این اقدامی مثبت است. ریاض با عراق نیز اینگونه برخورد می کند زیرا یک کشور عربی است. در یمن نیز عربستان به ندای یمنی ها پس از کودتای حوثی ها پاسخ داد وتلاش می کند جلوی حوثی های تحت حمایت ایران را که تعدادشان از ۵۰ هزار نفر تجاوز نمی کند بگیرد و از ایجاد حزب الله جدید در این کشور جلوگیری کند . عربستان همچنین با دیگر کشورهای جهان اسلام و کشورهای آفریقایی به منظور انزوای ایران و قطع اهداف توسعه طلبانه آن همکاری می کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: