۰

فرمانده سابق گروه ضد اسلامی آنتی بالاکا محاکمه شد

رودریگ نگایبونا یکی از رهبران اصلی شبه نظامیان آنتی بالاکا در بنگوی ؛ برای جرایمی که بین اکتبر سال ۲۰۱۴ تا ژانویه سال ۲۰۱۵ انجام داده است به حبس ابد محکوم شد.
کد خبر: ۱۵۶۸۴۵
۰۸:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، رودریگ نگایبونا یکی از رهبران اصلی شبه نظامیان آنتی بالاکا (گروه ضد اسلامی در افریقای مرکزی) در بنگوی به خاطر جنایت های خود محاکمه شده و به حبس ابد محکوم شد.

وی که ملقب به ژنرال آنجیلو بود، به خاطر تعداد زیادی جنایات انجام گرفته از سوی وی در بین سال های 2014 تا 2015 در بنگوی، از جمله : قتل، توطئه جنایی، سرقت سنگین، آدم ربایی، حمل غیر قانونی اسلحه و مهمات  مورد محاکمه قرار گرفت.

یکی از اصلی ترین جرائم او رهبری شبه نظامیانی است که قتل عام مسلمانان را از دسامبر 2013 در بنگوی آغاز کرده اند، که این جنایات تا امروز نیز ادامه دارد.

رودریگ نگایبونا ، فرمانده  پیشین آنتی بالاکا، که در سال 2015 در جمهوری آفریقای مرکزی دستگیر شده بود و روز دوشنبه (22 ژانویه ۲۰۱۸ ) به مجازات حبس ابد در دادگاه کیفری بنگوی محکوم شد.

وکیل مدافع وی از قصد خود را برای تجدید نظر در حکم دادگاه خبر داد.

سازمان بین المللی حقوق بشر، اتحادیه حقوق بشر آفریقای مرکزی و سازمان دیده بان حقوق بشر آفریقای مرکزی از این محکومیت استقبال کردند. آنها این اقدام را به عنوان "قدم های تعیین کننده برای محکومیت دیگر رهبران شبه نظامی" توصیف کردند.

 

در سال گذشته، جمهوری آفریقای مرکزی صحنه خشونت های جدیدی توسط گروه های مسلح بوده است. "این گروه ها از شورشی های سابق سِلِکا که در آوریل 2013 از بین رفت، تا گروه های آنتی بالاکا تشکیل شده اند. آنها همچنین به کنترل بخش عظیمی از قلمرو آفریقای مرکزی دست یافته اند و به اعمال خشونت آمیز جدی خود ادامه می دهند.

 
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: