۱

القاعده یمن حمله به یهودیان و آمریکایی‌ها را خواستار شد

یکی از رهبران ارشد شاخه القاعده یمن از تمامی مسلمانان سراسر جهان خواست تا در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به پا خاسته و جان یهودیان و آمریکایی‌ها را بگیرند.
کد خبر: ۱۵۶۸۰۱
۱۱:۳۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، گروه اطلاعاتی آمریکایی SITE گزارش داد، خالد باطرفی، یکی از رهبران ارشد شاخه القاعده یمن در فیلمی که اخیرا منتشر شده، گفت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلان یک جنگ صلیبی - یهودی جدید است و تمامی مسلمانان موظفند تا قدس مقدس را آزاد کنند.

باطرفی در جریان این فیلم ۱۸ دقیقه‌ای تحت عنوان "وظیفه ما در مقابل قدس‌مان" افزود: مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد. هیچ مسلمانی حق ندارد قدس را واگذار کند. تنها یک خائن قدس را تسلیم می‌کند و از آن دست می‌کشد. اجازه دهید تمامی مسلمانان به پا خاسته و به یهودیان و آمریکایی‌ها در سراسر جهان حمله کنند.

دونالد ترامپ در تاریخ شش دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی با زیرپا گذاشتن سیاست چند دهه‌ای آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و سفارت واشنگتن از تل‌آویو را به قدس منتقل خواهد کرد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در جریان سخنرانی در پارلمان اسرائیل متعهد شد تا سفارت واشنگتن در تل‌آویو را تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به قدس منتقل کند؛ اظهاراتی که باعث اعتراض شدید قانونگذاران عرب شد.

قدس سومین شهر مقدس برای مسلمانان و نخستین شهر مقدس برای یهودیان است.

این تصمیم آمریکای برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل باعث برگزاری اعتراضات در سراسر جهان اسلام شد و انتقاداتی را نیز از جانب برخی متحدان آمریکا به همراه داشت.

در این فیلم باطرفی اعتراضات متحدان آمریکایی را به عنوان اقدامی غیرواقعی و ناخالص رد کرد و گفت: این اعتراضات چیزی جز یک اقدام گمراه کننده و گول زننده نبودند.

وی افزود: مسؤولیت اصلی بر عهده مسلمانان آمریکا و کشورهای غربی است. مسلمانان در داخل اراضی اشغالی باید تمامی یهودیان را از طریق زیر کردن آنها با ماشین، چاقو زدن و یا استفاده از هر سلاح دیگری و همچنین به آتش کشیدن خانه‌هایشان بکشند.

باطرفی یکی از مقامات ارشد القاعده در شبه جزیره عرب محسوب می‌شود که آمریکا آن را به عنوان خطرناک‌ترین شاخه القاعده توصیف کرده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
غلط کردند این تروریست های وهابی مسلک چه بدانند و چه ندانند و چه بخواهند و چه نخواهند مجری برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و بیشترین سود را هم آنها از جنایات وحشیانه این خوارج زمانه می برند البته به احتمال بسیار زیاد خودشان هم می دانند مخصوصا" سران خائن آنها ، و این ادعاهای مزورانه جز عوام فریبی چیز دیگری نیست و هیچ تردیدی نیست که ستاد مخفی و در حقیقت اصلی ، مدیریت این اشرار خائن به اسلام و مسلمانان در پنتاگون یا سیا و یا تل آویو است