۰

خوش‌بینی سید عمار الحکیم به ائتلاف‌های انتخاباتی در عراق

رئیس «جریان حکمت ملی» عراق با تأکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر، ائتلاف‌های انتخاباتی شکل گرفته را به دلیل آنکه به سوی فراجناحی شدن حرکت کرده، تحسین کرد.
کد خبر: ۱۵۶۷۷۲
۰۸:۵۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، «سید عمار الحکیم» رئیس «جریان حکمت ملی» عراق، روز سه‌شنبه میزبان «میروسلاو ینچا» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و «یان کوبیس» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق بود.

سید عمار الحکیم، ضمن مخالفت مجدد با تعویق موعد انتخابات پارلمانی، گفت «برگزاری انتخابات در موعد قانونی، عاملی اساسی در حفظ پیروزی‌ها[ی نیروهای عراقی بر گروه‌های تروریستی] است».

به گزارش وبسایت شبکه «الفرات» عراق، رئیس جریان حکمت ملی در خصوص ائتلاف‌های انتخاباتی شکل گرفته ابراز خوشبینی کرد چرا که از سطح امور خُرد [به سوی کلان حرکت و] عبور کرده تا آماده تولید دولتی با اکثریت ملی و معارضه ملی باشد.

رئیس ائتلاف سیاسی «التحالف الوطنی» عراق، همچنین با دعوت از جامعه بین‌الملل برای حمایت از عراق در پرونده آوارگان، از معاون دبیر کل سازمان ملل خواست تا این سازمان برای «تقویت دموکراسی» در عراق، از این کشور حمایت کند.

او با اشاره به اختلافات اربیل و بغداد، موضع سازمان ملل در این مسئله و دعوت برای حل سریع آن از طریق گفت‌وگو و پایبندی به قانون اساسی را ستود و با بیان اینکه «باید در طرح حل‌وفصل ملی به پیش رفت» گفت، «عراق نیازمند تحکیم همبستگی جامعه و ثبات سیاسی» برای این هدف است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: