۰

خراسان رضوی اولین مقصد ایرانی‌ها

اقامتگاه اصلي مورد استفاده در سفرهاي داخلي با اقامت شبانه خانوارها در فصل بهار سال ١٣٩٥، خانه بستگان و آشنايان با ٧٢ درصد، ويلا و آپارتمان اجاره‌اي و ویلا و آپارتمان شخصی هر يك با ٧ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۵۶۷۴۵
۱۳:۵۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
 57 درصد خانوارهای کشور در بهاری که گذشت حداقل یک سفر داشته‌اند. آمارها می‌گویند که ٧٦ ميليون سفر در فصل بهار ١٣٩٥، در كشور انجام گرفته است. اولین مقصد مردم ایران خراسان رضوی بوده است. بعد از آن به مازندران، گيلان و تهران بیشترین سفر انجام شده است.  فارس، اصفهان، خوزستان، كرمانشاه، آذربايجان شرقي و كرمان هم بعد از آن، مقصد بيشترين سفرهاي با اقامت شبانه در فصل بهار ١٣٩٥ بوده‌اند.
بنا بر اعلام مرکز آمار ایران در بهار سال ١٣٩٥، تعداد ٧٦١٠٠٠٠٤ سفر انجام شده است كه نسبت به بهار ١٣٩٣ به ميزان ٧,٦٣ درصد افزايش داشته است.

52 درصد سفرها با اقامت شبانه بوده
تعداد سفرهای داخلی در فصل بهار، ٧٥٥٢٣٠٥٠ سفر بوده است. ٥٢ درصد از سفرهای داخلی فصل بهار، با اقامت شبانه و ٤٨ درصد بدون اقامت شبانه بوده است.  
بيش‌ترين سفرهاي با اقامت شبانه فصل بهار در سال ١٣٩٥، با هدف ديدار دوستان و بستگان (٥٨ درصد) و سپس با هدف‌هاي گردش و تفريح (٢٥ درصد) و زيارت (٨ درصد) انجام پذيرفته است.
گفتنی است سفرهاي با اهداف فوق در مجموع ٩١ درصد از سفرها را تشكيل داده است. حدود ٩ درصد از سفرها در فصل بهار با اهدافي نظير درمان، آموزش، خريد و کسب و کار انجام شده است.

10 استان گيلان، قزوين، فارس، اصفهان، خوزستان، كرمانشاه، تهران، آذربايجان شرقي، گلستان و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي بدون اقامت شبانه در بهار ١٣٩٥ بوده‌اند.
ده شهرستان مهم گردشگرپذیر کشور در بهار سال ١٣٩٥، شامل تهران، مشهد، رشت، شيراز، قزوين، اصفهان، قم، كرمانشاه، تبريز و لاهيجان بوده است که داراي بيش‌ترين تعداد سفر بوده‌اند.

البته عمده سفر‌ها در شهرستان‌هاي مشهد، تهران، شيراز، اصفهان و قم از نوع سفرهاي با اقامت شبانه و عمده سفرها در شهرستان‌هاي رشت، قزوین، كرمانشاه، تبريز و لاهيجان از نوع سفرهاي بدون اقامت شبانه بوده است.

35 درصد سفرها با هدف تفریح انجام شده
در فصل بهار سال ١٣٩٥، ٣٥ درصد از سفرهاي بدون اقامت شبانه با هدف گردش و تفريح، ٢٩ درصد با هدف ديدار دوستان و بستگان، ١٧ درصد با هدف درمان و ٦ درصد با هدف زیارت انجام شده است. ١٣ درصد سفرهای بدون اقامت شبانه، با اهدافی نظیر آموزش، خريد و کسب و کار انجام شده است.

72 درصد اقامت‌ها در خانه بستگان بوده است
اقامتگاه اصلي مورد استفاده در سفرهاي داخلي با اقامت شبانه خانوارها در فصل بهار سال ١٣٩٥، خانه بستگان و آشنايان با ٧٢ درصد، ويلا و آپارتمان اجاره‌اي و ویلا و آپارتمان شخصی هر يك با ٧ درصد، اقامتگاه عمومی و اقامتگاه سازمانی هر یک با ٤ درصد و چادر و کمپ شخصی و سایر اقامتگاه‌ها هر يك با ٣ درصد بوده است.

گفتنی  است طرح آمارگيري از گردشگران ملي يكي از طرح‌هاي مركز آمار ايران است كه با هدف تهيه آمار و اطلاعات مربوط به سفرهاي گردشگري خانوارهاي كشور، براي بررسي‌هاي اقتصادي و تصميم‌گيري مديران و برنامه‌ريزان در حوزه گردشگري، توسط مركز آمار ايران به اجرا در مي‌آيد. در اين طرح با مراجعه به خانوارهاي نمونه، اطلاعاتي در مورد ويژگي‌هاي سفر از جمله تعداد سفر، نوع سفر( با اقامت شبانه و بدون اقامت شبانه)، هدف اصلي سفر، شيوه سفر، نوع اقامتگاه گردشگران، نوع وسيله نقليه مورد استفاده، تعداد شب اقامت و هزينه‌هاي سفر و همچنین اطلاعاتی در مورد ويژگي‌هاي اجتماعي اعضاي خانوار مانند سن، ‌جنس، وضع سواد و وضع اشتغال جمع‌آوري مي‌شود.



منبع: پول نیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: