۰

شرکت پاکستان در اجلاس فوق العاده عربستان برای حل مسئله یمن

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی که برای حل مسئله یمن در عربستان برگزار شد، شرکت کرد.
کد خبر: ۱۵۶۶۵۲
۱۱:۲۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان در نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی که در عربستان برگزار شد، شرکت کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در کنفرانس وزرای کشورهای اسلامی که در جده عربستان با محوریت حل مسئله یمن برگزار می‌شود راهی این کشور شد.

به گزارش نوای وقت، در این اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی به تبادل نظر درباره اوضاع سیاسی و فجایع انسانی در یمن پرداختند.
شرکت وزیر امور خارجه پاکستان در اجلاس ویژه عربستان در حالی صورت می‌گیرد که اسلام‌آباد حاضر نشد نیروی نظامی به یمن اعزام کند.

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان بارها اعلام کرده‌اند که این کشور در جنگ عربستان با سایر کشورها شرکت نمی‌کند البته اگر خطری ریاض را تهدید کند اسلام‌آباد از اماکن مقدسه این کشور محافظت خواهد کرد.
با اینکه پارلمان پاکستان به طور واضح با شرکت در جنگ یمن مخالفت کرد اما کشورهای عربی به ویژه امارات متحده عربی به جای پذیرفتن این موضوع از اسلام‌آباد انتقاد کردند.
تلاش دولت نواز شریف برای حمایت از عربستان و شرکت در ائتلاف نظامی این کشور سبب شده که ارتش احزاب سیاسی را برای مخالفت با دولت تحریک کند.

اولین حزبی که به ائتلاف نظامی پاکستان با عربستان اعتراض کرد حزب تحریک انصاف بود که گفته می‌شود نظامیان از این حزب حمایت می‌کنند.
به مرور زمان با توجه به نارضایتی ارتش از اتحاد با عربستان سایر احزاب پاکستانی از جمله حزب مردم با درک موقعیت و برای حفظ جایگاه خود به مخالفان ائتلاف نظامی با عربستان پیوستند.
پاکستان از یک سو سعی دارد روابط خود را با عربستان حفظ و از طرف دیگر با طفره رفتن از تأمین اهداف ریاض خود را از کمک مالی این کشور محروم نکند.

کارشناسان بر این باورند که عربستان از ادامه جنگ یمن خسته شده است و سعی دارد با استفاده از درگیر کردن نیروهای نظامی دیگر کشورها یا مذاکرات سیاسی راهی برای عقب نشینی آبرومندانه پیدا کند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: