۰

جماعت الدعوه بار دیگر در فهرست سیاه دولت پاکستان قرار گرفت

وزارت کشور پاکستان بار دیگر گروه 'جماعت الدعوه' را جزو گروه های غیر قانونی اعلام کرد و در فهرست سیاه خود قرار داد.
کد خبر: ۱۵۵۶۶۷
۰۸:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، وزارت کشور دولت فدرال با انتشار فهرستی، فعالیت گروه هایی نظیر جماعت الدعوه (JuD) حافظ سعید و ' بنیاد فلاح انسانیت (FIF) را در فهرست سیاه خود قرار داد.

بر این اساس و با توجه به بیانیه مطبوعاتی وزارت کشور دولت فدرال پاکستان، در این فهرست از 72 گروه ممنوع فعالیت شامل جماعت الدعوه (JuD )و بنیاد فلاح انسانیت ( FIF ) نام برده شده است که از این پس، ارائه هرگونه کمک مالی یا مشارکت با این گروه ها جرم شناخته شده است.
دوازدهم دیماه جاری نیز، دولت پاکستان با ممنوع کردن هرگونه کمک مالی و حمایتی برخی نهادها به سازمان هایی که نامشان در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد، اعلام کرد که با این اقدامات به شدت مقابله و برخورد می کند.

بنا بر این گزارش، کمیسیون امنیت معاملات پاکستان (SECP) اعلام کرد: پرداخت کمک های مالی از سوی خیرین به شعبه های خیریه وابسته به 13 گروه ممنوع است.
جماعت الدعوه، بنیاد فلاح انسانیت و گروه لشکر طیبه از مهم ترین سازمان هایی هستند که دولت پاکستان ارائه کمک های مالی به آن ها را ممنوع اعلام کرده است.
احسن اقبال وزیر کشور پاکستان نیز در این خصوص اعلام کرد: ممنوعیت وضع شده هرگز تحت فشار آمریکا صورت نگرفته است.

وی افزود: پاکستان یک کشور مسئولیت پذیر بوده و این تصمیم به طور مستقل انجام شده است.
وزیر کشور پاکستان از طرح فوری ممانعت از فعالیت گروه های غیرقانونی در این کشور به ویژه شناسایی آن دسته از گروه هایی که اقدام به جمع آوری کمک های خیریه می کنند، خبر داد.
جماعت الدعوه از گروه های مذهبی-سیاسی در پاکستان محسوب می شود و حافظ سعید رهبر این گروه به دلیل فشارهای آمریکا و هند بر پاکستان، از اوایل سال گذشته میلادی در بازداشت خانگی قرار گرفت که اخیرا نیز بنا به دستور دادگالی عالی لاهور حصر خانگی وی پایان یافت.

طبق ادعاهای آمریکا و هند، گروه جماعت الدعوه، همان گروه تروریستی موسوم به 'لشکر طیبه' و با همان افکار و ایدئولوژی است که پس از غیرقانونی اعلام شدن این گروه، خود را در لباس و ظاهری جدید دوباره بازسازی کرده است.
به گفته آمریکا و هند حافظ سعید، طراح حمله های سال 2008 میلادی در شهر بمبئی هند به شمار می رود و ایالات متحده، برای بازداشت یا کشتن او 10 میلیون دلار جایزه نیز تعیین کرده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: