۰

احضار ۳ مقام ارشد امنیتی افغانستان برای توضیح درباره فعالیت داعش

در حالی که مقامات افغان طی ماه‌های گذشته بارها از آغاز عملیات علیه داعش در شرق افغانستان خبر داده‌ بودند؛ نمایندگان پارلمان این کشور به دلیل افزایش حضور داعشی‌ها مقامات امنیتی را احضار کردند.
کد خبر: ۱۵۵۰۲۷
۱۳:۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، پارلمان افغانستان «ویس احمد برمک» وزیر کشور، «شریف یفتلی» رئیس ستاد ارتش و «عبدالصبور قانع» معاون رئیس اداره امنیت ملی افغان را برای توضیح درباره حضور افراد وابسته به داعش در شرق افغانستان احضار کرد.

به گزارش «جمهور»، مقامات امنیتی افغان در حالی احضار شدند که در چند ماه اخیر فعالیت افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان و به ویژه در  شهرستان «خوگیانی» افزایش یافته است.

ویس احمد برمک در این باره گفت  از یک ماه گذشته عملیات برای پاک‌سازی این شهرستان آغاز شده است و این عملیات همچنان نیز ادامه دارد.

ژنرال یفتلی نیز اظهار داشت پس از پاکسازی روستاهای شهرستان خوگیانی حدود 300 نفر از مردم محلی از طرف دولت مسلخ شدند تا مانع پس‌گرفتن این مناطق از سوی داعش شوند.

این در حالی است که نمایندگان مردم افغانستان در پارلمان و سنای این کشورها بارها مقامات امنیتی افغان را به غفلت درباره حضور افراد وابسته به داعش متهم کردند.

از سوی دیگر نیز برخی نمایندگان افغان می‌گویند که نظامیان آمریکایی از افراد گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

اخیرا «لطف‌الله بابا» نماینده مردم «ننگرهار» در سنای افغانستان اعلام کرده بود فعالیت افراد وابسته به داعش در این ولایت توسط پایگاه نظامیان آمریکایی سازمان‌دهی شده و از آنان حتی حمایت تسلیحاتی نیز می‌شود.

وی گفته بود: اطلاعات موثقی وجود دارد که پایگاه نظامیان آمریکایی در شهرستان «بتی‌کوت» ولایت «ننگرهار» فعالیت گروه تروریستی داعش در شهرستان‌های «هسکه‌مینه»، «خوگیانی» و «ده بالا» را سازمان‌دهی می‌کند.

چندی پیش نیز «شکیبا هاشمی» از اعضای پارلمان افغانستان عملیات نظامیان آمریکایی علیه افراد وابسته به داعش را نمایشی خواند.

وی تصریح کرد واشنگتن خواستار اجرای پروژه داعش در افغانستان است تا با انتقال تروریست‌ها به شمال افغانستان کشورهای آسیای مرکزی را ناامن کرده و از این طریق روسیه را مورد تهدید قرار دهد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: