۰

تظاهرات در پاکستان در اعتراض به سکوت دولت در برابر ربوده‌شدن شیعیان

در پی ربوده‌شدن دبیر سیاسی حزب وحدت مسلمین و سکوت دولت پاکستان درباره وی و دیگر شیعیان ربوده‌شده، طرفداران این حزب به خیابان‌های پاکستان آمده به اعتراض پرداختند.
کد خبر: ۱۵۲۶۶۱
۰۹:۵۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مردم شهر کراچی پس از ربوده شدن ناصر شیرازی دبیر سیاسی حزب وحدت مسلمین و بی‌توجهی دولت پنجاب به این موضوع دست به تظاهرات گسترده زده و آزاد شدن او و دیگر شیعیان ربوده‌شده را درخواست کردند.

گزارش‌ها حاکی است علاوه بر کراچی مسلمانان پاکستانی در ایالت‌های پنجاب، بلوچستان، خیبرپختونخوا، و گلیگت، بلتستان دست به تظاهرات گسترده زده و بی‌‌توجهی دولت پاکستان به سرنوشت افراد ربوده شده را محکوم کردند.

معترضان، دولت پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب را مقصر ربوده شدن ناصر شیرازی دانسته خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دبیر سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین شدند.

این درحالی است که سازمان حقوق بشر نیز به بی‌توجهی دولت پاکستان درباره حقوق شیعیان و ربوده شدن آنان اعتراض کرده و خواستار ارائه توضیح از سوی دولت این کشور شده است.

علمای شیعی در سخنرانی‌های جداگانه ضمن اعتراض به ربوده شدن بی‌دلیل و غیرانسانی شیعیان در پاکستان و در دست نبودن هیچ خبری از آنان گفتند: کسانی که برای تشکیل کشوری به‌نام پاکستان زحمت کشیده و قربانی دادند، ما بودیم و اینک کسانی که کشور را از نابودی نجات خواهند داد نیز ما خواهیم بود.

آنها تأکید کردند «رانا ثناالله» وزیر قانون ایالت پنجاب اولین فردیست که از تروریست‌ها حمایت می‌کند و ربوده شدن افرادی نظیر ناصر شیرازی در ایالتی که او وزیر قانون آن است دور از انتظار نیست.

علامه میرزا یوسف حسین امام جمعه شهر کراچی در سخنان خود گفت: شخص شهباز شریف سروزیر ایالت بلوچستان و رانا ثناالله بزرگترین مشکلات و خطرات برای کشور هستند.

وی دولت را تهدید کرد و گفت: کاری نکنید که ما رو به‌سوی کاخ‌های شما کنیم، زیرا تاریخ شاهد است که ما به هر طرفی قدم برداشتیم آن‌قدر پیگیری و ممارست به خرج دادیم که به هدف خود رسیدیم.

سید ناصر شیرازی دبیر سیاسی حزب شیعی مجلس وحدت مسلمین ده روز پیش در شهر لاهور توسط افراد ناشناس ربوده شد، ولی تماسی که بلافاصله توسط ربایندگان با شهباز شریف و راناثناالله گرفته و همسر ناصر شیرازی شاهد آن بود، فاش کرد که دستور ربوده شدن وی از سوی چه‌کسانی صادر شده است.

این درحالی است که از ربوده شدن برخی شیعیان 18 ماه می‌گذرد ولی هنوز خبری از آنها به دست نیامده است و دولت پاکستان حاضر به پاسخگویی در مورد وضعیت آنان نیست.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: