۰

لاوروف: جنگ سوریه رو به پایان است

وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه جنگ علیه تروریسم در سوریه رو به پایان است، گفت: نشست "مذاکرات ملی سوریه" به زودی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۲۰۰۶
۱۵:۲۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای موریتانی خود درباره اخبار منتشر شده درخصوص به تأخیر افتادن نشست مذاکرات ملی سوریه گفت: هیچ کسی نمی‌تواند این نشست را به تأخیر بیندازد چراکه هنوز موعد رسمی برگزاری آن مشخص نشده است.

این نشست قرار است اواسط ماه نوامبر برگزار شود. اخیرا برخی منابع اعلام کردند که نشست مذاکرات ملی سوریه به درخواست ترکیه به تأخیر افتاده است.

وی گفت: ما اکنون با همکاری شرکایمان در مذاکرات آستانه به ویژه ترکیه و ایران مشغول هماهنگی درباره دستور کار نشست و موعد و مسائل دیگر هستیم. موعد برگزاری این نشست به زودی اعلام می‌شود.

لاوروف تأکید کرد: استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره مقدمات کنفرانس آتی با ما در تماس است. باید درباره این موضوع با شرکای منطقه‌ای هماهنگ شود.

لاوروف تأکید کرد: جنگ علیه تروریسم در سوریه به پایان خود نزدیک شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در سوریه در حال پایان است. وی تصریح کرد: نیروی هوایی روسیه و ائتلاف تحت امر آمریکا کانال‌های ارتباطی در باره سوریه ایجاد کرده‌اند. البته ما با آمریکا در این زمینه تماس‌های نزدیکی داریم و کانال‌های ارتباطی نیز میان نمایندگان نیروی هوایی روسیه و ائتلاف آمریکایی وجود دارد ما مسائل را با یکدیگر بررسی می کنیم.

اخیرا ارتش سوریه در شرق کشور به پیشروی گسترده‌ای دست یافت و کنترل شهرهای دیرالزور و المیادین را در دست گرفت و اکنون برای آزادی شهر البوکمال در مرز با عراق تلاش می‌کند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: