۲

حمایت جنگجویان حزب اسلامی حکمتیار از داعش در افغانستان

یک مقام امنیتی افغان در شمال افغانستان از بر افراشته شدن پرچم داعش توسط جنگجویان سابق حزب اسلامی در شهرستان «درقد» ولایت تخار در شمال افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۶۷۳
۱۶:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، جنگجویان حزب اسلامی حکمتیار که گفته می‌شود از افراد سابق این حزب هستند به تازگی در منطقه «نورخیل» شهرستان «درقد» در ولایت تخار پرچم گروه تروریستی داعش را برافراشته‌اند.

ولایت تخار از ولایت‌های شمالی افغانستان محسوب می‌شود که فرماندهان حزب اسلامی «حکمتیار» در این ولایت نفوذ گسترده‌ای دارند و جنگجویان این حزب هنوز هم به فعالیت‌های مسلحانه خود ادامه می‌دهند.

«محمد عمر» فرمانده پلیس شهرستان درقد به «سلام وطندار» گفت: جنگجویان حزب اسلامی با بر افراشتن پرچم داعش در این شهرستان به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

وی افزود: تعداد جنگجویانی که پرچم گروه تروریستی داعش را در شهرستان درقد و «ینگی قلعه» بر افراشته‌اند به 40 نفر می‌رسد و نیروهای امنیتی افغان به زودی برای سرکوب آنها اقدام خواهند کرد.

یک منبع ریاست امنیت ملی افغانستان ضمن تایید برافراشته شدن پرچم داعش تصریح کرد: اینکه آیا واقعا جنگجویان گروه تروریستی داعش در این منطقه نفوذ کرده‌اند مشخص نشده است.

این در حالی است که حکمتیار رهبر حزب اسلامی قبل از این نیز از جنگجویان این حزب خواسته بود که در درگیری بین گروه تروریستی داعش و طالبان از داعش حمایت کنند.

با این حال چندی قبل نیز «عطا محمد نور» والی بلخ به حکمتیار رهبر حزب اسلامی هشدار داده بود که اگر بیعت خود را از گروه تروریستی داعش پس نگیرد در هرجایی که سر بلند کند مورد سرکوب قرار خواهد گرفت.

اخیرا جنگجویان حزب اسلامی و به ویژه «بشیرقانت» فرمانده مشهور این حزب بارها با حمله به مساجد، مدارس و مرکز شهرستان «چاه آب» غیرنظامیان افغان را در ولایت تخار به خاک و خون کشیده‌اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
این ملعون سال ها در کجا زندگی کرده امکانات خود را از کی دریافت می کرده امروز هم با همان ها همکاری می کند دوستی که تازه از افغانستان امده بود می گفت حزب اسلامی با همکاری همان ارباب سابقش ایجاد نا امنی می کند ...
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
تاریخ اسلام شخصیت های هرهری مذهبی مثل گلبدالدین حکمتیار کم به خود ندیده که جهل و جاه طلبی و شیطنت آنها را هر روز در مسیری قرار می دهد و کم نبودند کسانی که سابقه شرکت در لشگر امیر المومنین امام علی علیه السلام داشتند حتی جزو فرماندهان لشگر آن حضرت بودند اما آخر الامر در سپاه جنایتکار یزید فرزند آن حضرت را که سید شباب اهل الجنه بود را به بدترین وضع ممکن و وحشیانه ترین حالت به شهادت رساندند ، وقتی جاه و مقام وجهه همت کسی قرار گیرد خداوند هم او را به حال خود رها کرده و چنین کسی سرنوشتی جز سرنوشت شمر و یزید و ابن زیاد و ووو نخواهد داشت