۰

بصره آماده پذیرایی از یک میلیون زائر اربعین

کمیته گذرگاه‌های مرزی شورای استانی بصره از ورود ۱۶ هزار زائر از ملیت‌های مختلف در چند روز گذشته از مرزهای این استان برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد و اعلام کرد: فرماندهی عملیات بصره پیش‌بینی کرده که این تعداد به یک میلیون زائر برسد.
کد خبر: ۱۵۱۱۶۵
۱۰:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مرتضی کریم شحمانی، رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی شورای استان بصره در این باره گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار زائر ازگذرگاه‌های مرزی استان بصره برای شرکت در زیارت اربعین وارد عراق شده‌اند که ۱۵ هزار زائر از گذرگاه مرزی شلمچه با ایران، حدود هزار زائر از مرز سفوان با کویت و حدود ۲۵۰ زائر نیز از طریق فرودگاه بین‌المللی بصره بوده است.

وی با بیان این که تعداد زائرانی که از گذرگاه‌های مرزی استان بصره وارد عراق می‌شوند هر لحظه در حال افزایش است، گفت: زائران از ملیت‌های مختلف هستند که بیشتر آن‌ها را ایرانیان و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل می‌دهند و بقیه نیز از اروپا، آمریکا، استرالیا، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و شمال آفریقا هستند.

شمحانی همچنین از اقدام دولت محلی بصره برای تشکیل کمیته‌ای برای تسهیل ورود زائران خبر داد و افزود: ادارات خدماتی این استان نیز به منظور ارائه خدمات به زائران حسینی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

جمیل شمری، فرمانده عملیات بصره نیز در این باره گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار زائر از گذرگاه‌های مرزی این استان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شدند و انتظار می‌رود این تعداد در سال جاری به حدود یک میلیون زائر برسد.

وی با بیان این که فرماندهی عملیات بصره طرح‌های امنیتی جامعی را برای حمایت از زائران در نظر گفته، گفت: سه گروه امنیتی در مرز شلمچه مستقر شده و امنیت مسیر حرکت زائران را تأمین می‌کنند.

شمری همچنین تأکید کرد: نیروهای امنیتی بصره تنها به انجام وظایف خود در زمینه حفظ سلامت و امنیت زائران بسنده نکرده و ارائه برخی تسهیلات و خدمات از جمله انتقال رایگان زائران با خودروهای سبک و سنگین را نیز برعهده گرفته است.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: