۰

بحرین محاکمه چند غیرنظامی را به دادگاه نظامی ارجاع داد

دولت بحرین برای نخستین بار محاکمه چند غیرنظامی متهم به طراحی برای حمله به نیروهای مسلح را به دادگاه نظامی ارجاع داد.
کد خبر: ۱۵۰۹۱۹
۱۶:۰۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سرتیپ «یوسف راشد فلیفل» رئیس دستگاه قضایی نظامی امروز یکشنبه اعلام کرد که دستگاه‌های «مبارزه با تروریسم» توانستند اعضای یک باند تروریستی را که مرتکب جرایم تروریستی علیه نیروهای دفاعی بحرین شده‌اند، بازداشت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا) به گفته فلیفل، دادستانی نظامی پس از پایان تحقیقات تصمیم گرفت که متهمان این پرونده را به دادگاه بزرگ نظامی ارجاع دهد و زمان محاکمه آنها بزودی اعلام خواهد شد.

از حدود 6 ماه پیش به دنبال موافقت پادشاه بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی، این نخستین بار است که مسئولان بحرین متهمان غیرنظامی را برای محاکمه به دادگاه نظامی ارجاع می‌دهند.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» آوریه گذشته با اجرای اصلاحات در بند مربوط به منحصر شدن محاکمه‌های نظامی به جرایم افراد نظامی و نیروهای امنیتی موافقت کرد و این بند به گونه‌ای اصلاح شد که دست دستگاه قضایی نظامی برای محاکمه غیرنظامیان را باز گذاشته است.

دولت بحرین از سال 2011 معارضان خود را تحت تعقیب قرار داده و تا کنون احکام اعدام علیه چند جوان انقلابی را به بهانه واهی دست داشتن در عملیات‌های تروریستی صادر کرده است.


منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: