۰

آل سعود این بار در سودای تخریب منطقه تاریخی تاروت

مقامات عربستان سعودی به بهانه توسعه و عمران، قلعه قطیف و محله تاریخی المسوره در عوامیه را تخریب کردند. پس از مخابره اطلاعاتی مبنی بر قصد مقامات آل سعود برای تخریب بخشی از منازل اطراف قلعه تاریخی تاروت، چه سرنوشتی در انتظار منطقه تاریخی «الدیره» در این جزیره شیعه نشین خواهد بود؟
کد خبر: ۱۵۰۷۲۵
۱۰:۵۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، مهندس تخریب منطقه تاریخی «المسوره» که به بهانه بازسازی دوباره آن به سبک مدرن اقدام به تخریب آن کرد، به مردم جزیره تاروت ابلاغ کرده است که طرح تخریب قلعه تاریخی تاروت نیز به بهانه حفظ و نگهداری آن در دستور کار قرار گرفته است در حالی که استدلال وی این است که منازلی که بیش از ۳۰۰ سال گذشته در اطراف این قلعه ساخته شده، مانع از اجرای طرح نگهداری و صیانت از آن می شود و در نتیجه باید تخریب شوند.

براساس این گزارش «عیونیان» هزار سال پیش قلعه تاروت را بر خرابه های معبد عشتار الهه محبت و عشق جسمانی بنا کردند و شکل کنونی قلعه را پرتغالی ها که پنج قرن گذشته به منطقه خلیج فارس حمله کردند، ساختند و از زمان تاسیس مملکت سعودی، این قلعه به حال خود رها شده و اکنون ریاض در سودای تخریب منازل منطقه الدیره و آواره کردن اهالی آن است.

طرح موهوم ریاض نگرانی مردم جزیره تاروت را برانگیخته است علی الخصوص اینکه مردم منطقه الشرقیه چیزی جز ناامیدی و وعدههای توخالی را از رژیم آل سعود ندیده اند و همچنان در انتظار وعده های ریاض در خصوص اجرای پروه های عمرانی در منطقه قطیف هستند که به بهانه آن اقدام به تخریب قلعه تاریخی این منطقه کردند.

سیاست ریاض برای تخریب نشانه های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مردم منطقه الشرقیه متوقف نشده است این در حالی است که رژیم آل سعود روز به روز بر حملات خود به شهرها و روستاهای این منطقه ادامه می دهد و سریال تخریب سیستماتیک هویت فرزندان این منطقه در سایه نبود هیچ رقیبی ادامه خواهد یافت.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: