۰

کمک مالی مسلمانان انگلیس به قربانیان بمب گذاری موگادیشو

خیریه اسلامی در انگلستان با ایجاد کمپینی قصد جمع آوری کمک‌های مالی برای بازماندگان و قربانیان فاجعه بمب‌گذاری در موگادیشو در سومالی را دارد که طی این فاجعه ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده و ساختمان‌ها و اتومبیل‌های زیادی منهدم شدند.
کد خبر: ۱۵۰۶۵۲
۱۲:۰۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، خیریه اسلامی در انگلستان کمپین جمع آوری کمک‌های مالی برای بازماندگان و قربانیان فاجعه بمب‌گذاری در موگادیشو در سومالی ایجاد کردند.

روز شنبه 14 اکتبر، یک دستگاه کامیون مملو از مواد منفجره در منطقه‌ای شلوغ و پررفت و آمد «موگادیشو» در خارج هتل سفری منفجر شد. این انفجار به قدری قوی بود که ساختمان‌ها و خودروهای متعددی را منهدم کرد و تعدادی از مردم را در زیر آوارها به دام انداخت. این حمله چندین ساختمان را فرو ریخته و ده‌ها اتومبیل را به آتش کشید. دو ساعت بعد پس از آن نیز انفجاری دیگر، غیرنظامیان را در محله «مدینه» شهر «موگادیشو» هدف قرار داد. گفتنی است آمار کشته شدگان در این بمب‌گذاری از مرز 300 نفر گذشته است. این بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ سرزمین سومالی بوده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که قلب موگادیشو را هدف قرار داده بود، بر عهده نگرفته است با این حال الشباب که متحد القاعده است بطور منظم حملاتی را در موگادیشو و دیگر مناطق سومالی انجام داده است.

گفتنی است جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در انگلستان، سکوت جهانی در قبال این فاجعه محکوم کرده و گفت: چرا هیچ کس درباره مردمی که در حملات تروریستی سومالی جان خود را از دست داده‌اند صحبت نمی‌کند؟

دکتر سعیدو سیاد، رئیس سازمان آوا برای زنان طی اعلامیه ای از مردم خواست به بازماندگان این فاجعه کمک کنند.

دکتر سیاد در کمپین «لانچ گود»، مردم را به اهدای کمک به زنان و کودکان فقیر در سومالی تشویق کرده و افزود: آن‌ها به کمک‌های درمانی، غذا برای سیر کردن خانواده‌هایشان و حمایت مالی برای بازسازی خانه‌هایشان نیازمند هستند. ما می‌خواهیم به طور مستقیم و با استفاده از فناوری تلفنی، کمک‌های مالی را به گوشی‌های تلفن همراه مردم بفرستیم.

هدف از این کمپین برطرف کردن نیازهای خانواده‌های محروم در سومالی به ویژه زنان و کودکان اعلام شده است.

گفتنی است این کمپین تاکنون 6 هزار دلار جمع آوری کرده است و هدف آنان رسیدن به رقم 10 هزار دلار تا تاریخ 12 نوامبر است.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: