۰

اسامی مناطق مورد مناقشه تحت کنترل نیروهای عراقی اعلام شد

فرماندهی عملیات برقراری امنیت در مناطق مورد مناقشه دولت مرکزی و اقلیم کردستان، اسامی مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۰۶۴۸
۱۱:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، فرماندهی عملیات برقراری امنیت در استان مورد مناقشه و نفت خیز کرکوک در شمال این کشور صبح امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای دولت فدرال تمامی مناطق این استان شامل شهرستان «دبس»، بخش «الملتقی» و میدان های نفتی «خباز»، «بای حسن شمالی» و «بای حسن جنوبی» را به کنترل خود درآوردند.

بر اساس این گزارش، فرماندهی عملیات برقراری امنیت در مناطق مورد مناقشه دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در بیانیه خود تاکید کرد که شهرهای «خانقین» و «جلولا» در استان مرزی دیاله در شرق و همچنین شهرستان های «مخمور» و «سنجار»، بخش های «العوینات» و «ربیعه»، شهر «بعشیقه»، سد «موصل» و برخی مناطق واقع در دشت نینوا در استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور نیز به کنترل نیروهای دولتی درآمدند.

یادآور می شود که «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق بامداد دوشنبه گذشته به نیروهای امنیتی فرمان داد با همکاری اهالی کرکوک و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، امنیت در این استان را برقرار کنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: