۰

افزایش فعالیت فرقه‌های ضاله اولویت‌های آموزش‌وپرورش را تغییر داده است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دنیای امروز آسیب اجتماعی و بروز فرقه‌های ضاله که روح و روان دانش‌آموزان را نشانه می‌گیرد رو به افزایش است و آنقدر هجمه‌ها به اوج رسیده که اولویت‌های آموزش و پرورش را تغییر داده است.
کد خبر: ۱۵۰۵۹۱
۱۲:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، سید محمد بطحایی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار کرد: خانواده و مربیان مدرسه همچون بالی می‌مانند که اگر هماهنگ عمل نکنند به پرواز نمی‌انجامد.در برخی مواقع آنچه در مدرسه تلاش می‌شود در خانواده تأثیرش را از دست می‌دهد یا آنچه در خانواده ساخته می‌شود در مدرسه از بین می‌رود و علت این اتفاق این است که مدرسه و خانواده همسو اقدام نمی‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند اولیا و معلمان از آن جهت اهمیت دارد که تأثیر هماهنگی و همسویی را به خوبی نشان می‌دهد و هم اکنون نشانه‌های ضعف همسویی و هماهنگی را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

بطحایی گفت: در دنیای امروز آسیب اجتماعی و بروز فرقه‌های ضاله که روح و روان دانش‌آموزان را نشانه می‌گیرد رو به افزایش است و آنقدر هجمه‌ها به اوج رسیده که اولویت‌های آموزش و پرورش را تغییر داده و بحث آسیب‌های اجتماعی و موضوع نحله‌ها و فرقه های کاذب در اولویت قرار گرفته است و مدرسه کانون اصلی مقابله با این آسیب‌هاست.

وی ادامه داد: اگر مدیران مدارس به سمت پیوند انجمن اولیا و مربیان نروند تلاش‌های ما در آموزش و پرورش نتیجه اثربخش نخواهد داشت و در حوزه سنجش شایستگی مدیران که در سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود باور پیوند اولیا و مربیان به عنوان یک موضوع مهم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در نظام کنترل و تضمین کیفیت واحدهای آموزشی بحث پیوند اولیا و مربیان مدنظ است و اگر نتوانیم دانش مدیران مدارس را در این رابطه ارتقا دهیم تلاش‌های ما بی‌نتیجه خواهد بود. آیا روش‌هایی که تا به امروز برای تقویت این پیوند اتخاذ کرده‌ایم بعد از این نتیجه خواهد داد؟

بطحایی گفت: اگر با همین روش‌ها و ساختارهای موجود جلو برویم در آینده نیز همین مشکلات را خواهیم داشت مگر اینکه روش‌های موجود را تغییر دهیم و آنچه به عنوان چارچوب حرکت ترسیم کردیم ادامه یابد به موفقیت دست نخواهیم یافت. آسیب‌های اجتماعی به مرحله نگران‌کننده در سطح جامعه و مدرسه رسیده است و باید روش‌های جدیدی برای مقابله لا آنها یافت و نباید سر خود را با مسیر قبلی گرم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و راهنمایی خانواده‌ها بسیار مهم است و یک شبکه تعاملی را ایجاد کردیم که در دو هفته آینده برای روسای مناطق و پس از آن مدیران مدارس و خانواده‌ها قابل دسترس خواهد بود. آموزش خانواده‌ها باید به صورت مستمر و هفتگی ادامه یاید و آنها مکلف به استفاده از این آموزش‌ها باشند و در هفته چند سدعت با استفاده از این شبکه تعاملی خطرات و آسیب‌ها را گوشزد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مادر یک دانش آموز 17 ساله باید بداند دختر یا پسر خود در معرض چه آسیب‌هایی است و در صورت مشاهده چه رفتارهایی باید حساس شود, بسیاری از خانواده‌ها این اطلاعات را ندارند.

بطحایی بیان کرد: شبکه تعاملی تا دو ماه آینده در دسترس خانواده‌ها قرار می‌گیرد و اطلاعات لازم در مسائل مهم مانند بهداشت بلوغ را می‌توان به آسانی در اختیار آنها قرار داد.

وی با اشاره به اردوهای دانش‌آموزی عنوان کرد: برای افزایش ایمنی مرکز کنترل ترافیک اردوهای دانش‌آموزی را راه اندازی کردیم تا به صورت 24 ساعته راننده را کنترل کند و نگرانی درباره دانش‌آموزان حق ماست و در این رابطه نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: