۰

عملیات پاکسازی بی سابقه در وزارت کشور عربستان به دستور بن سلمان

«محمد بن سلمان» برای رهایی از نفوذ «محمد بن نایف» ولیعهد مخلوع عملیات پاکسازی بی سابقه ای را در وزارت کشور عربستان انجام می دهد.
کد خبر: ۱۵۰۵۴۴
۱۵:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، مجله فرانسوی«Intelligence Online» متخصص مسائل اطلاعاتی گزارش داد: برنامه پاکسازی برخی مسئولان عربستانی در وزارت کشور با نظارت مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد با هدف رهایی از نفوذ «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین و معزول عربستان انجام می شود.

این مجله گزارش داد: عملیات جاری در وزارت کشور برای تغییر قابلیت های این وزارتخانه و تعطیلی شرکت های خارجی که به این کشور تجهیزات می فرشند، است.

به گزارش «Intelligence Online»، از زمان سرنگونی «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین از وزارت کشور عربستان در ژوئن گذشته،فرآیند سازماندهی مجدد بی سابقه ای  داخل این وزارتخانه که از استقلال زیادی برخورد است، درحال انجام است که به برکناری تعدادی از مسئولان از سمت شان و جایگزین کردن آنها با دیگران منجر شده است.

این مجله اعلام کرد: تعدادی از مسئولان ارشد از هواداران محمد بن نایف که نقش مهمی در انعقاد توافقنامه این وزارتخانه داشتند، درحال حاضر در زندان به سر می برند.

براساس این اطلاعات منتشر شده در داخل عربستان، «سعد الجابری» مشاور امور مالی نزدیک محمد بن نایف از این کشور از ترس بازداشت فرار کرده است.

به گزارش این مجله فرانسوی ؛ همه شبکه های معمول مورد استفاده برای مذاکره درباره قرارداهای اصلی به دلیل پاکسازی تعطیل شده اند، بنابراین مسئولیت این سرویس امنیتی جدید، به «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور جدید داده نشده است، اما «عبدالعزیز الهویرینی» ریاست آن را دارد و گزارش های آن مستقیم به ولیعهد داده می شود. این سرویس جدید در داخل خود همه سرویس های اطلاعاتی از جمله مدیریت اطلاعات عمومی، نیروهای ویژه و نیروهای هوایی متعلق به وزارت کشور و مرکز اطلاعاتی وب و مدیریت کل امور فنی را گنجانده است.

علاوه بر  پاکسازی وزارت کشور از مسئولان هوادار «محمد بن نایف»، «محمد بن سلمان» عملیات بررسی گسترده از همه قراردادهای امضاء شده یا درحال مذاکره با این وزارتخانه را انجام می دهد و از بررسی هیچ توافقنامه با این وزارتخانه نمی گذرد. با وجود اینکه، کارمندان بن نایف به طور مستقل مذاکره این قراردادها را برعهده داشتند.

 
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: