۰

ایران مرز زمینی با کردستان عراق را بست

فرماندار قصرشیرین گفت: تا زمانی که نیروهای دولت مرکزی جایگزین نیروهای اقلیم کردستان شده و در این مرز مستقر شوند، مرز پرویز خان موقتا تعطیل خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۰۵۱۱
۱۱:۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، فرماندار قصرشیرین از توقف مبادلات تجاری و تردد مسافر از مرز "پرویزخان" خبر داد.
 فرامرز اکبری افزود: مرز رسمی "پرویزخان" از روز گذشته(23 مهر) موقتا تعطیل شده و مبادلات تجاری، صادرات، واردات و تردد مسافر و تجار از طریق این مرز صورت نمی‌گیرد.

وی، دلیل این امر را مناقشات داخلی بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد و ادامه داد: مرز پرویزخان مرز رسمی بین ایران و عراق است و احتمالا تا زمانی که نیروهای دولت مرکزی جایگزین نیروهای اقلیم کردستان شده و در این مرز مستقر شوند، موقتا تعطیل خواهد بود.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه مشخص نیست این تعطیلی تا چه زمانی ادامه دارد، یادآور شد: امیدواریم با حل مسائل داخلی و فروکش کردن اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان، دوباره شاهد بازگشایی این مرز باشیم.

به گفته این مسئول، بسته شدن مرز پرویزخان با درخواست دولت مرکزی عراق انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مرز پرویزخان بسته است، مرز خسروی جایگزین این مرز خواهد بود و مبادلات از طریق مرز خسروی انجام می‌شود.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد ایران به درخواست دولت بغداد، مرزهای زمینی با کردستان عراق را بست.

برخی مقامات کردستان عراق نیز بسته شدن مرزهای زمینی از سوی دولت ایران را تایید کرده اند.

دولت ایران قبل از این به درخواست دولت مرکزی عراق، مرزهای هوایی کردستان عراق را بست و ضمن لغو همه پروازهای تهران به اربیل و سلیمانیه، مانع از پروازهای خارجی به کردستان عراق می شود.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: