۰

العبادی: هیچ‌گاه وارد جنگ با شهروندان کرد نمی‌شویم

نخست وزیر عراق در پاسخ به اتهامات اقلیم کردستان مبنی‌بر تصمیم ارتش عراق برای حمله به اقلیم تاکید کرد، به هیچ وجه وارد جنگ علیه شهروندان کرد نخواهد شد و حفظ یکپارچگی عراق را وظیفه خود دانست.
کد خبر: ۱۵۰۳۱۶
۱۶:۵۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای خواهان بسته شدن اردوگاه‌های آوارگان و بازگشت تمامی شهروندان به خانه‌هایشان در اسرع وقت شد. وی همچنین بار دیگر بر عدم ورود به جنگ علیه شهروندان کرد و لزوم حفظ وحدت عراق تاکید کرد.

العبادی گفت: ما با جدیت برای تسریع در روند بازگرداندن ثبات به استان الانبار تلاش می‌کنیم و باید اردوگاه‌های آوارگان را بسته و همه شهروندان را در نزدیک‌ترین زمان ممکن به خانه‌هایشان بازگردانیم.

نخست‌وزیر عراق بر لزوم حفظ موفقیتی که در الانبار محقق شده تاکید کرد و افزود: اجازه بازگشت به خانه اول و ازسرگیری سخنان فرقه‌گرایانه و تجزیه طلبانه را نخواهیم داد.

وی عنوان داشت: ما ارتش خود را علیه مردم سرزمین خود به کار نگرفته و وارد جنگ علیه شهروندان کردمان نخواهیم شد. وظیفه ما حفظ یکپارچگی کشور و اجرای قانون اساسی و حفظ شهروندان و دارایی‌های ملی است.

دولت اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه العبادی را به تهدید برای حمله به اقلیم متهم کرد و وی را مسئول وقوع هرگونه ناآرامی یا تهدید علیه ثبات و امنیت مناطق درگیر دانست.

از سوی دیگر یک منبع در دولت عراق تصمیم نخست وزیر برای کنترل دولت بر شبکه‌های تلفن همراه در اقلیم را قطعی دانست.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: سند این مساله هم این است که وزارت ارتباطات اعلام کرده "تاکید رسمی" از سوی شرکت‌های تلفن همراه عراق دریافت کرده است مبنی بر اینکه فعالیت‌های آنها تحت کنترل دولت فدرال قرار خواهد گرفت و هرگونه سخن بر خلاف آن مغایر با حقیقت است.

دولت عراق پیشتر اعلام کرده بود تلاش می‌کند تا دفاتر شبکه‌های تلفن همراه را که در کردستان مستقر است، به بغداد منتقل کند. این تصمیم در جریان نشست شورای امنیت ملی عراق در چارچوب تدابیر لحاظ شده علیه دولت اقلیم کردستان عراق گرفته شد.


منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: