۰

عراق آمار احتمالی زائران ایرانی اربعین را اعلام کرد

وزارت امور خارجه عراق روز چهارشنبه با اعلام اینکه آمادگی ها برای مراسم زیارت میلیونی اربعین با گشوده شدن ۱۶ دفتر کنسولی در اغلب شهرهای ایران از سر گرفته شده است، عنوان کرد: انتظار می رود شمار زائران ایرانی اربعین در سال جاری به ۳ میلیون نفر برسد.
کد خبر: ۱۵۰۲۱۷
۱۱:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»،  «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای با اعلام این خبر عنوان کرد: این وزارتخانه آمادگی های سالانه خود برای مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) را از طریق گشودن ۱۶ دفتر کنسولی در اغلب شهرهای ایران از جمله ایلام، سوسنگرد، آبادان، کرمان، ساری، یزد، کرج، تبریز، رشت، قم، شیراز و اصفهان از سرگرفته است و کارکنان ویژه اقدامات کنسولی از سوی این وزارتخانه به آن دفاتر کمک می کنند.

محجوب افزود: هدف از این اقدام، تسریع در روند صدور ویزا برای زائران عتبات مقدسه است به طوری که این وزارتخانه در سال گشته بیش از دو میلیون ویزا به زائران ایرانی اعطا کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود تعداد زائران ایرانی در اربعین امسال به تقریبا سه میلیون زائر برشد، ادامه داد: مبلغ مشخص شده برای اعطای ویزای اربعین، ۴۰ دلار/ ۱۶۳ هزار تومان است. تمامی نمایندگان دیپلماتیگ و کنسولگری های عراق در کشورهای مختلف در حال اعطای ویزای اربعین به زائران هستند.

محجوب تاکید کرد: هماهنگ کنندگانی از وزارت خارجه عراق در اتاق های عملیات گذرگاههای مرزی گماشته شده اند تا از بروز هرگونه مشکل برای ورود زائران جلوگیری کنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: