۰

نشست اربعینی مقام های استان صلاح الدین با سفیر ایران در عراق

جمعی ازمقام های استان صلاح الدین عراق واقع در شمال بغداد، روز یکشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق پیرامون آمادگی ها جهت پذیرایی از زائران ایرانی اربعین و اقدامات صورت گرفته بویژه در شهر سامرا بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۵۰۰۷۴
۱۰:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در این دیدار عماد حکمت عبدالحسین معاون استاندار صلاح الدین و جمعی از مسئولان و اعضای شورای شهر بلد و سامرا و سران عشایر منطقه، حضور داشتند.

در این نشست، حاضران با ایرج مسجدی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ، آمادگی های لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را که عمدتا از ایران و بعضا از سایر کشورهای منطقه هستند، بررسی کردند.
در این جلسه ، مقام های استان صلاح الدین از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ علیه داعش نیز تقدیر کردند و از شهید سرفراز مدافع حرم سردار حمید تقوی و نقش وی در نجات شهر بلد و دور ساختن داعش از سامرا یاد کردند.

در این نشست، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی بر همکاری برای سرمایه گذاری در استان و بویژه مشارکت در بخش کشاورزی تاکید کرد.
ایرج مسجدی همچنین برای همکاری کشورمان در بازسازی عتبات مقدس در بلد و سامرا، همکاری های دانشگاهی و فرهنگی و نیز ساخت بیمارستان و درمانگاه در این استان اعلام آمادگی کرد.
سفیر ایران در این نشست ، نکاتی را در ارتباط با اقامت زوار ایرانی و سایر زائران اربعین در بلد و سامرا متذکر شد و ضرورت توجه به توسعه بخش گردشگری از جمله ساخت هتل و مهمانسرا و رستوران و همچنین توقفگاه خودرو در این شهرها را یادآوری کرد.

جلسات و نشست ها برای آماده سازی بسترهای مراسم اربعین حسینی از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و هفته گذشته حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در کشورمان، در سفری به بغداد با مقام های عراقی در خصوص موضوعات مربوط به اربعین با مقام های عراقی از جمله وزیران کشور و دفاع عراق دیدار و هماهنگی های لازم را بعمل آورد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: