۰

کمک نقدی مادران سوری برای مسلمانان روهینگیایی

سازمان «امور ترک‌های خارج از کشور و جوامع خویشاوند» ترکیه از اعطای بورسیه تحصیلی این کشور به ۵۳ دانشجوی مسلمان آراکانی خبر داد از سوی دیگر مادران کودکان سوری در استان ختای ترکیه برای همبستگی با ایتام روهینگیایی کمک نقدی جمع کردند.
کد خبر: ۱۵۰۰۵۷
۰۹:۰۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، حسین گون‌دوغار، معاون سازمان امور ترک‌های خارج از کشور و جوامع خویشاوند در گفتگو با خبرنگار آناتولی ضمن اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته به 15 مسلمان آراکانی بورسیه تحصیلی ترکیه تعلق گرفته است، گفت: "پس از خشنونت‌های که امسال علیه مسلمانان در میانمار به وقوع پیوست. با سازمان‌های مردم نهاد روهینگایی در اروپا و کشورهای همسایه همکاری گسترده‌ای را آغاز کردیم. در نتیجه این همکاری در سال جاری به 53 مسلمان روهینگایی در میانمار، بنگلادش و پاکستان بورسیه اعطا کردیم".

وی افزود: "هدف ما تربیت نیروهایی است که هم در توسعه کشور سهمی داشته باشند و هم آرمان مسلمانان راخین را در سطح جهانی به گوش همگان برسانند.

معاون سازمان امور ترک‌های خارج از کشور و جوامع خویشاوند ادامه داد: به همین خاطر خودمان را به اعطای بورس در حوزه‌هایی همچون عمران و کشاورزی محدود نکردیم. رهبران آینده را در درجه اول در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، علوم سیاسی و حقوق بشر و همچنین مهندسی رایانه، اقتصاد و مدیریت تربیت خواهیم کرد".

 از سوی دیگر  گروهی از مادران کودکان سوری که فرزندانشان در مدرسه بنیاد فرزندان شهدا در استان ختای تحصیل می‌کنند، برای همبستگی با ایتام روهینگیایی کمک نقدی جمع کردند.

در مراسمی که به همین جهت برگزار شد، مبلغ جمع شده به سازمان هلال احمر ترکیه واگذار شد.

فاطمه شیخ در این مراسم از طرف مادران سوری گفت: "مسلمانان در 4 گوشه جهان مورد ظلم و شکنجه قرار گرفته و جامعه جهانی نیز نسبت به این موضوع سکوت کرده است. ما همواره در کنار برادران و خواهران مسلمان روهینگیایی خواهیم بود".

 
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: