۰

مسجدی در لندن به طرح ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها پیوست

طرح «ماموریت غرب لندن» در سال ۲۰۱۱ با ۴ کلیسا آغاز به کار کرده و هدف این طرح بشردوستانه ارائه خدمات به بی‌خانمان‌ها و نیازمندان می‌باشد. یکی از مساجد لندن برای نخستین بار به این پروژه پیوسته است.
کد خبر: ۱۴۹۸۸۷
۱۵:۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، برای نخستین بار یکی از مساجد انگلستان در طرح ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها در غرب لندن می‌پیوندد.

طرح « ماموریت غرب لندن» در سال 2011 با حضور 4 کلیسا آغاز شد و هم‌اکنون 13 کلیسا متعلق به حوزه های مختلف، کنیسه غربی لندن و مسجد المنار نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت و بیش از 160 فعال داوطلب در این نهاد‌ها برای ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌های لندن فعالیت خواهند کرد.

جان کورت مدیر اجرایی این طرح گفت: طرح ایجاد پناهگاه شبانه برای بی‌خانمان‌ها یکی از نمونه‌های عالی اعتقاد و ایمان عملی محسوب می‌شود. این پروژه در طی هفت سال گذشته به صدها بی‌خانمان کمک کرده تا بتوانند از خیابان‌ها به مکانی امن و گرم پناه ببرند.

کورت افزود: طرح ما هیچ کمک مالی از جانب دولت دریافت نمی‌کند و تماما توسط افراد باایمان اداره می‌شود. تاکنون توانسته‌ایم کلیساهای زیادی را وارد این طرح کنیم و خوشحالیم اعلام کنیم که هم اکنون همیارانی از ادیان دیگر را نیز وارد این سنت حسنه کرده‌ایم و این الگوی خوبی از وحدت میان ادیانی در این زمانه پرتفرقه می‌باشد.

عبدالرحمن سید مدیر اجرایی مسجد المنار نیز گفت: یکی از وظایف دینی و بشردوستانه ما حمایت از نیازمندان است.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که ما در محل زندگی‌مان نیازمندانی داریم. این وظیفه ماست تا آنجا که می‌توانیم از آنان حمایت به عمل آوریم. ما با رضایت تمام به یاری بی‌خانمان‌ها و کسانی که محتاج کمک ما هستند می‌شتابیم.

گفتنی است در سال گذشته این طرح موفق به ایجاد پناهگاه و امکانات موقت زندگی برای 54 بی‌خانمان و محل اقامت دائمی  برای 25 نفر شده و 10 شغل برای این افراد ایجاد کرد.

یکی از بی‌خانمان‌ها می‌گوید: من شغلم را از دست دادم و کارم به خیابان کشید. با کمک این دوستان مکانی برای خوابیدن، حمام رفتن و غذا خوردن داشتم. آن‌ها به من بلیط قطار و اتوبوس دادند و به من کمک کردند در مصاحبه‌های شغلی شرکت کنم و سرانجام توانستم به عنوان آشپز یک هتل محلی مشغول به کار شوم. پس از مدتی توانستم پول کافی برای اجاره جمع کرده و اکنون زندگی من به حالت اولیه بازگشته است.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: