۱

توصیه های آيت الله مكارم به خطباء، مداحان و عزاداران

آيت الله مكارم شيرازى به مناسبت فرا رسيدن عاشوراى حسينى با صدور بیانه ای پنج ماده ای توصیه هایی مهمی به مسئولان هیئت ها، خطبا، مداحان و عزاداران حسینی کردند.
کد خبر: ۱۴۹۱۷۴
۱۴:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، متن بیانیه آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عاشورا با تمام شكوه و عظمتش فرا مى‌رسد و خون تازه‌اى در عروق همگان، مخصوصاً عاشقان مكتب حسينى به جريان مى‌اندازد.

ملّت مسلمان ما بلكه غير مسلمانان، بسيارى از درس‌ها را از مكتب سالار شهيدان كربلا آموخته‌اند و باز هم درس‌هاى بيشترى در اين دانشگاه بزرگ ايثار و شهادت خواهند آموخت.

عزاداران حسينى، اعم از خطبا، مداحان، مسؤولين هيئت‌ها و همه كسانى را كه به هر عنوان مشتاقانه در اين مراسم شركت مى‌كنند ـ مخصوصاً جوانان عزيز كه نقش اصلى را دارند ـ به رعايت نكات زيرا توصيه مى‌كنيم:

* همگى سعى كنند با درس‌هاى مهم اين قيام مقدس و اهداف آن، بيشتر آشنا شوند و آن را سرمشق زندگى خود قرار دهند تا از شور و شر دنياى مادى و نقشه‌هاى ظالمان در امان بمانند.

* از كارهايى كه موجب وهن مذهب در نظر دوست و دشمن مى‌شود، مخصوصاً قمه زدن و اعمالى مانند آن بپرهيزند، زيرا دشمنان براى دگرگون ساختن چهره اين مراسم عظيم، تنها همان صحنه‌ها را در رسانه‌هاى خود منتشر مى‌كنند، تا از جاذبه‌هاى فوق العاده اين مراسم بكاهند و مردم دنيا را بدبين سازند.

* در خواندن اشعار و سينه زنى از سبك‌هاى مبتذل كه در شأن اين مراسم باشكوه نيست، بپرهيزند و به سبك‌هاى سنگين سنتى اهميت دهند.

* خطباى محترم و مداحان عزيز، نقش اصلى را در آگاه ساختن مردم دارند. آنها بايد اين مراسم را رمز وحدت، معرفى كنند و از آلوده شدن مجالس حسينى به مسائل سياسى جناحى و تفرقه‌انگيز يا اهانت به مقدسات ديگران كه مايه تفرقه است، بپرهيزند.

* از هر گونه اسراف در اطعام عزاداران و امور ديگر، اجتناب نمايند و سعى كنند، مجالس شبانه، موجب ناراحتى همسايگان نشود و در همه حال خلوص نيت را فراموش نكرده و رضاى خداوند به عنايت سالار شهيدان، حسين عزيز را طلب كنند.

قبولى اعمال همه اين عزيزان را از خداوند مسئلت دارم.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
کاش برای امام زمان هم توصیه شود


افسوسسسسسسس